جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید بهشتی

حوزه / حجت الاسلام مؤمنی گفت: برای تشرف به محضر امام زمان (عج) نیاز نیست از تعهدات اجتماعی خود غافل و به صرف عبادت مشغول شویم، چرا که انجام وظایف و تعهدات اجتماعی همچون وفای به عهد، انصاف، رعایت حق‌الناس موجب رضایت ایشان از ما شیعیان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین مؤمنی، صبح امروز در جلسه هفتگی مهدوی که در مدرسه علمیه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، به اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی و وفای به عهد پرداخت و گفت: فردی در تهران بوده است به نام سیدکریم یا عبدالکریم و معروف به کفاش که کفش‌های مردم را تعمیر می‌کرده است؛ این شخص از لحاظ اعتقادی اخلاص بالایی را دارا بوده و آنگونه که نقل می‌گردد حداقل هفته‌ای یک‌بار خدمت آقا امام زمان (عج) تشرف داشته است.

وی افزود: نقل شده که در یکی از تشرفات سیدکریم کفاش، حضرت بقیة الله الاعظم (عج) در مقابل این شخص ظاهر شده و از او می‌پرسند که کفش ما را هم پینه می‌زنی؟ سید کریم می‌گوید یک نفر قبل از شما آمده و باید کفش او را اول تعمیر کنم، اما اگر شما دستور بفرمائید چون باید اطاعت کنم تعمیر خواهم کرد. امام زمان (عج) می‌فرماید: می‌خواستم امتحانت کنم؛ این که سیدکریم کفاش به وعده‌ای که به مشتری خود داده بود عمل می‌کرد، موجب شادی امام زمانش شد.

استاد حوزه تصریح کرد: عمل به قول و عهدی که بر ذمه ما هست، خیلی مهم است؛ نباید به طول نماز و عبادات مردم نگاه کرد، بلکه اعمال و تعهدات اجتماعی آنان نیز خیلی اهمیت دارند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حق‌الناس بر رفتن به زیارت و سایر عبادات اولویت دارد، افزود: باید در تشخیص اولویت‌ها و تعهدهای خود به خوبی عمل کنیم و به انجام وظیفه مقید باشیم.

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: برای تشرف به محضر امام زمان (عج) نیاز نیست از تعهدات اجتماعی خود غافل و به صرف عبادت مشغول شویم؛ چرا که انجام وظایف و تعهدات اجتماعی همچون وفای به عهد، انصاف، رعایت حق‌الناس موجب رضایت ایشان از ما شیعیان خواهد بود.

وی در پایان گفت: باید هدف ما بندگی خدا باشد و همه اموری که انجام می‌دهیم در مسیر رضای او قرار گیرند.

راه رضایت امام زمان (عج) از مسیر وفای به عهد و انجام مسئولیت اجتماعی می‌گذرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha