شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر /تکریم مادران شهدای همدانی

حوزه/ امام جمعه ملایر با بیان اینکه مادران شهدا از تمام دارایی خود در راه انقلاب و اسلام گذشتند، گفت: بهتر است که بنیاد شهید عبارت مادر یک شهید یا دو شهید را به عبارت مادر تمام شهید تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، ظهر امروز مراسم بزرگداشت مادران و همسران شهدا با بیان اینکه مادران شهدا از تمام دارایی خود در راه انقلاب و اسلام گذشتند، اظهار داشت: بهتر است که بنیاد شهید عبارت مادر یک شهید یا دو شهید را به عبارت مادر تمام شهید تغییر دهد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت مادران شهید، گفت: هدف از برگزاری چنین مراسماتی آن است که مادران شهدا به عنوان الگویی برای معاصرین معرفی شوند.

امام جمعه ملایر افزود: مادران شهدا همانند حضرت ام‌البنین تمام دارایی خود را در راه اسلام فدا کردند و با معرفی آنها به جامعه، مادران امروز باید بدانند که چگونه فرزندان خود را تربیت کنند.

وی از مهمترین ویژگی شهدا را ادب آنها عنوان کرد و یادآور شد: اینکه شهید سلیمانی در مقابل پای مادران شهید می‌نشیند و به فرزندان شهدا خدمت می‌کند، این به معنای ادب است.

حجت الاسلام برقراری، معرفت، ایثار و از خود گذشتگی را از دیگر ویژگی‌های شهدا و مادران شهدا دانست و خاطر نشان کرد: مادران شهدا به چنان معرفتی دست یافته بودند که پس از شهادت فرزندانشان از اینکه فرزندان آنها لایق شهادت در مسیر حسین بن علی (ع) بودند، خوشحال می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا در مسیر حضرت ابوالفضل گام برداشتند، اظهار داشت: همانطور که حضرت عباس در کربلا ولایتمداری خود را ثابت کردند، شهدا و مادران شهدا نیز همانند شهدایشان، با ایثار و از خودگذشتگی، ولایتمداری خود را به منصه ظهور رساندند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مادران شهدا نیمه پنهان ماه فروزان شهدا هستند، یادآور شد: مادران شهدا فرزندانی را تربیت کردند که فدایی امام (ره) و ارزش‌ها شدند.

وی با تاکید بر اینکه تجلیل از مادران شهدا یک وظیفه همگانی است، گفت: مادران و پدران شهدا خاکریز دوم شهادت هستند که خاکریز اول آن فرزندان آنها بود است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha