جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت :در حال حاضر زیرساخت های مدارس علمیه قزوین مطلوب و اِستاندارد نیست که باید مسئولین اُستانداری در این زمینه توجه جدّی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جلسه‌ای با استاندار قزوین ضمن خیرمقدم به محمدمهدی اعلایی، استاندار، گفت: امیدواریم تعامل حوزه علمیه استان قزوین و دیگر نهادهای اداری در استان روز به روز تقویت و ارتقاء داده شود

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان قزوین از حوزه‌های علمیه کوچک در کشور می‌باشد و در حال حاضر ۸ واحد آموزشی است که طلاب علوم دینی مشغول تحصیل حدود ۸۰۰ نفر می‌باشند.

وی عنوان کرد: معتقدم که با توجه به گسترش نهادهای علمی و دانشگاهی در استان و حضور پرتعداد دانشجویان تعداد طلاب در حوزه علمیه قزوین بسیار کم‌تر از حد نیاز استان است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: به نظر می‌رسد حوزه علمیه استان باید حال حاضر توسعه پیدا نماید و جوانان بیشتری جذب و به تحصیل علوم دینی مبادرت نمایند که یکی از موارد مهم این است که بتوانیم زیر ساخت‌ها را به خوبی در حوزه علمیه قزوین تقویت نماییم.، چرا که در دهه‌های گذشته به زیر ساخت‌های مدارس علمیه قزوین توجه جدی نشده که امیدواریم با دولت انقلابی و همیاری و همراهی خوب استانداری، متناسب با توسعه جمعیت آن اقدام مؤثری صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین آن طور که انتظار می‌رود مورد توجه نهادها و سازمان‌های مختلف در استان نیست که چه خوب است بتوانیم این همکاری‌ها و همیاری‌ها در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و تبلیغی تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: در استانداری قزوین واحدی به نام اداره کل امور اجتماعی است که وظیفه آن برنامه‌ریزی در رابطه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که حوزه علمیه قزوین توانمندی و ظرفیت بالایی در این عرصه برخوردار است که می‌تواند یاریگر این مجموعه باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: حوزه علمیه استان قزوین همچنین می‌تواند با برگزاری کلاس‌های آموزشی اخلاقی و مردم داری برای کارکنان ادارات در این عرصه نیز نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: ما می‌توانیم با حمایت و پشتیبانی اُستانداری در جهت تربیت نیروی انسانی کار آمد و توانمند و مبلغان ماهر متناسب با نیاز استان گام برداریم.

 زیر ساخت های مدارس حوزه علمیه قزوین مطلوب نیست

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha