یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وفات

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: نام اصلی حضرت ام‌البنین، فاطمه بوده است،وقتی آن حضرت به خانۀ امیرالمؤمنین (ع) آمدند، از امام درخواست کردند که دیگر مرا با اسم فاطمه صدا نکنید چون باعث رنجش خاطر فرزندان حضرت زهرا(س) می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در حاشیه درس خارج خود به مناسبت ایام وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌های حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها)، مادری وفادار بودن است.

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین نه فقط برای حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر فرزندان خود مادری بی‌بدیل بودند، گفت: هستند؛ بلکه حضرت ام‌البنین بر اساس روایات و نقل‌ها حتی برای حَسنین (ع) همچون فرزندان خود، مادری مهربان و دلسوز و وفادار بودند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه چرا از آن حضرت با لقب ام‌البنین به جای اسم مبارکشان یاد می‌شود، تصریح کرد: نام اصلی حضرت ام‌البنین، فاطمه بوده است.

وی ادامه داد: وقتی آن حضرت در کسوت همسری مولا علی (ع) به خانه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) آمدند، از امام درخواست کردند که دیگر مرا با نام و اسم فاطمه صدا نکنید، چون حضرت ام‌البنین معتقد بودند «اگر من را فاطمه صدا بزنید، این بچه‌ها به یاد مادرشان، حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) می‌افتند که در جوانی به شهادت رسیدند» لذا، حضرت امیرالمومنین (ع) ایشان را با کنایه یا با لقب صدا می‌زدند.

آیت الله مهدوی افزود: حضرت ام‌البنین به بهترین وجه، برای فرزندان حضرت فاطمه (سلام‌الله‌) مادر بودند و خودشان هم فرزندانی را به دنیا آوردند که حقیقتاً، همگی فدایی امام‌حسین (علیه‌السلام) بودند که در بین همه این فرزندان، حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) ماه بنی‌هاشم، شاخص‌تر بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha