پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یادواره شهدای روحانی بابل

حوزه / در شب رحلت حضرت ام البنین(س)، حوزه علمیه فیضیه بابل میزبان مردمی بود که برای شرکت در یادواره ۹۵ شهید روحانی و ستاره آسمان فقاهت، به این مدرسه آمده بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بابل، یادواره ۹۵ شهید روحانی بابل، شامگاه شنبه ۲۵ دی از ساعت ۱۸:۳۰ با حضور علما، روحانیون، مسئولان استانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در مسجد مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.

این یادواره به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت آیت الله هادی روحانی (ره) و آیت الله محمدفاضل استرآبادی (ره) با پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سخنرانی حجت الاسلام علی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه و مرثیه سرایی مرتضی طاهری برگزار گردید.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حاج مرتضی طاهری، از مداحان اهل بیت عصت و طهارت، به مرثیه سرایی پرداخت و حال و هوای کربلای سیدالشهدا (ع) را بر یادواره حاکم کرد.

اعرافی: شهدای همه سرمایه خود را برای خدا به مزایده گذاشتند

در ادامه مراسم، پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به یادواره شهدای روحانی توسط حجت الاسلام هادی قنبری، سرپرست حوزه علمیه بابل قرائت شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت، سرنوشت کسانی است که به عنوان «قوّامین بالقسط شهدا لله» در جهان زیستند، و همه عمرشان را خالصانه و مخلصانه در سعی صفای عشق و محبت الهی صرف نموده تا در نهایت از آب زمزم و شراب طهور الهی نوش کنند. کسانی جام شهادت نوش کنند که شهید زیسته باشند و شاهدان الهی در زندگی دنیوی باشند؛ همان کسانی که جز برای رضایت خدا گام نمی‌دارند و علیه ستم ستمگران و بهره کشی مستکبران قیام کنند و تا حق را به اهل حق نرسانند دست از مبارزه بر نمی‌دارند یا به درجه شهادت نائل شوند.

در میان شهیدان این شاهدان شهود، عالم ربانی را درجاتی بس والا است؛ چرا که ایشان «مداد علما» را با «دماء الشهدا» آمیخته و سرمست از بادیه جام شراب طهور الهی در «مقعد صدق عند ملیک مقتدر» مُقام ساخته و از انوار تقرب الهی بی واسطه، فیض اکمل و اتمم می‌برند، و در تلألو توحید غرق در وحدت وجود از «رضوان الله اکبر» سیراب می‌شوند، و در مقام مقربان به حکم «فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّتُ نَعِیمٍ» بهشت آفرین می‌شوند و دیگران را به اذن الهی و با شفاعت خویش به بهشت می‌رسانند و دستگیر استغاثه جویان می‌شوند.

شهدای روحانی بابل، از بهشت و گلستان دنیوی، گلستان ابدی را برگزیدند، و این گونه همه سرمایه‌های وجودی خویش را در تجارتی با خدا به مزایده گذاشتند تا خدای رحمان و رحیم، ایشان را به «احسن وجه» خریدار شده و در مدار و محور «لِیَجْزِیَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَیَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ» به فوز عظیم برساند. آنان کسانی هستند که در میان یاران و اصحاب خویش از «إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ» حسنه شهادت و آخرت را بر نصرت و فتح دنیوی ترجیح داده‌اند و این گونه از یاران خویش سبقت جسته و بر اساس مفاد «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ» گوی میدان رقابت را از هم سن و همسالان خویش ربودند و به فوز عظیم رسیده و خدا از ایشان خشنود و ایشان از خدایشان خشنود شدند: رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ.

به روان پاک علمای بزرگ و برجسته بابل بویژه مرحوم آیت الله روحانی و ابوالشهید آیت الله فاضل و شهدای سرافراز مازندران، خصوصاً شهدای سربلند روحانیت آن استان شهیدپرور درود می‌فرستم و سعادت و سربلندی مردم متدین و جوانان رشید و حوزه‌های علمیه و روحانیت گرانقدر آن خطه‌ی عزیز، از درگاه حضرت احدیت (جل‌جلاله) تمنا می‌کنم و از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یادواره شهدای روحانی شهرستان بابل صمیمانه سپاسگزارم و از عدم توفیق حضور در آن جمع نورانی و معنوی پوزش می‌خواهم.

علیرضا اعرافی / ‏‬ مدیر حوزه‌های علمیه

رضایی: مسئولان حق شهدا را ادا کنند

در ادامه مراسم، حجت الاسلام علی رضایی با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ / ‏‬ هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، گفت: خدا توجه ویژه‌ای به شهدا دارد و سلحشورانی که در جنگ به شهادت برسند با بدن قطعه قطعه و خون آلودشان در محضر خدا حاضر می‌شوند تا حقانیتی باشد برای این جنگجویان در راه حق.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، با اشاره به اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس از امام راحل می‌خواستند که دعا کند آن‌ها شهید شوند، ادامه داد: در مسئله دفاع از حرم هم شاهد بودیم خیلی‌ها درخواست داشتند تا برای دفاع از حریم الله در سوریه حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه پیکر شهدا، نیازی به غسل و کفن ندارد و با همان لباس جهاد، در محضر خدای متعال حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، خون شهید است. خون شهید آزادی بخش است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان این مطلب که اگر یک شهید برای انقلاب اهدا می‌شد، یک محله و یک شهر به خونخواهی او به پا می‌خاستند، تصریح کرد: خون شهدا درخت انقلاب را سیراب کرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در یک استان در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید تشییع می‌شد، اما مردم دوباره راهی جبهه‌ها می‌شدند، کرد: خون شهید موجب بصیرت، آگاهی و بیداری مردم جامعه برای جانفشانی در مسیر حق می‌شود.

 ستاره ها به فیضیه بابل آمدند | ضربه عمامه به سرهای بی بصیرت به انقلاب | شهدا نظاره‌گرند، حواسمان باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه در ادامه با اشاره به حق شهید، گفت: شهید از حق خود برای خدای متعال می‌گذرد و با عشق به طرف شهادت می‌رود، برای همین خدای سبحان در مقابل آن هم حقی را قرار می‌دهد.

شهدا رفتند تا انقلاب بماند

وی با تصریح بر اینکه شهدای روحانیت مثل مابقی شهدا، جان خویش را برای اسلام و نظام فدا کردند تا انقلاب بماند و دشمن هوس نیرنگ در مقابل انقلاب به ذهنش خطور نکند، ادامه داد: مسئولان آیا به وظیفه خود در قبال شهدا عمل کردند؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با اشاره به خاطره‌ای از یک خانواده که سه شهید را تقدیم انقلاب کرده است و اینکه گفتند ما آنچه که به انقلاب تعهد دادیم را انجام دادیم، گفت: ما در قبال خون شهدا چه تکلیفی داریم؟

وی به مسئله برجام هم اشاره کرد و گفت: برجام یکی از بی تدبیری‌هایی بود که مسئولین سابق انجام دادند، چرا که قرار بود ۷ الی ۸ برجام انجام شود؛ برجام هسته‌ای، برجام تروریسم، برجام موشکی، برجام حقوق بشر، برجام توافق منطقه‌ای، برجام فلسطین و برجام تسلیم محض در برابر آمریکا.

چرا آقایان دغدغه رهبر انقلاب در قضیه برجام را عملی نکردند؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه حق و مطالبه شهدا است، اما آیا برخی از مسئولین این حق را ادا کردند؟

رضایی با بیان اینکه وزیر امورخارجه دولت سابق رسماً اعتراف کرد که نتوانست شرط‌های رهبر معظم انقلاب را در مسئله برجام اجرایی کند، گفت: چرا این آقایان دغدغه رهبر معظم انقلاب در قضیه برجام را عملی نکردند؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه برخی‌ها اصرار بر مذاکره با آمریکا داشتند، اضافه کرد: بعضی‌ها می‌گفتند اگر رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره بدهد ما ایران را گلستان می‌کنیم، اما آن‌ها از تاریخ عبرت نگرفتند و به کدخدا پناه بردند و شاهد بودیم که آن‌ها نتوانستند به برجام عمل کنند.

جوانان انقلابی اجازه کار به تقی‌زاده‌های زمان را نمی‌دهند

حجت الاسلام رضایی، به اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت سابق هم اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب جوانان مؤمن انقلابی اجازه کار به تقی‌زاده‌های زمان را نمی‌دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه در ادامه تاکید کرد: دولتمردانی که با مسائل برجام و سند ۲۰۳۰ به خون شهدا خیانت کردند باید در برابر ملت پاسخگوی اقدامات خود باشند.

 ستاره ها به فیضیه بابل آمدند | ضربه عمامه به سرهای بی بصیرت به انقلاب | شهدا نظاره‌گرند، حواسمان باشد

وی در بخش‌های دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید شاکر نعمت ولایت باشیم، خاطرنشان کرد: تبعیت محض از ولایت باعث عزت و آبرو می‌شود.

حجت الاسلام رضایی یادآور شد: بالای ۹۰ درصد شهدا در وصیت نامه خود به پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید کردند و شهدا برای حفظ مملکت جان دادند تا انقلاب بماند و دشمن هوس نیرنگ به نظام و انقلاب در ذهنش خطور نکند؛ حق شهدا به گردن مسئولین و مدیران و نمایندگان است و باید به وظیفه خود در قبال خون شهدا عمل کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سه رکن اسلام، رهبری و مردم به پیروزی رسید، گفت: مبلغ اسلام ناب حوزه‌های علمیه هستند و روحانیون واسطه امام و امت و مبلغ رساندن پیام امام به مردم هستند.

حجت الاسلام رضایی، با تصریح بر اینکه ترویج، ترغیبت و تشویق مردم به پاسداری از انقلاب کار روحانیت است، اضافه کرد: شهدا به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و مردم پای انقلاب و نظام اسلامی ماندند.

سرمایه گذاری دشمن بر روی نفوذ در حوزه‌های علمیه

وی با تصریح بر اینکه حوزه علمیه مادر انقلاب است، افزود: اگر حوزه‌های علمیه و روحانیت از انقلاب فاصله بگیرند، انقلاب دچار ضربه می‌شود؛ در سال‌های گذشته دیدیدم که برخی عمامه به سرهای بی بصیرت به انقلاب ضربه زدند و دشمن هم روی این مسئله سرمایه گذاری کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه در پایان با اشاره به مسئولیت سنگین حوزه و دانشگاه در صیانت از نظام و انقلاب است، تصریح کرد: دشمن روی این دو قشر سرمایه گذاری می‌کند، لذا باید حواس‌مان جمع باشد اجازه ندهیم دشمن به هدف خود برسد.

گفتنی است، استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس بیش ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که هزار و ۷۴۷ شهید بابلی هستند.

انتهای پیام ۳/‏۳۱۳

 ستاره ها به فیضیه بابل آمدند | ضربه عمامه به سرهای بی بصیرت به انقلاب | شهدا نظاره‌گرند، حواسمان باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 1
    یک آیت الله خلخالی دیگر لازم است که نظام را پاکسازی کند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 3
    عمامه به سر هاي با بصيرت!! هم كم به انقلاب ضربه نزدند استاد
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      1 1
      با بصیرت و ضربه ؟! اجتماع ضدین ممکن است !
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 2
      کدام را می گویی عمامه به سرهای بابصیرت هیچوقت ضربه نزدند .