جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ت

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه بخش عمده ای از یاران صدیق محوری و اصولی امام راحل با اندیشه نواب شکل پیدا کرده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمود اعتراف می کنم اولین کسی که در من روحیه انقلابی آفرید، نواب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، صبح دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ در مراسم سالروز شهادت نواب صفوی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم ارتش، در گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی آران و بیدگل، اظهار داشت: قیام فداییان اسلام به رهبری سید شجاع، دلاور، مؤمن، خدا مدار، شهید نواب صفوی باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه اولین تشکیلات دینی و الهی به رهبری نواب صفوی در مبارزه با ظلم و فساد در قرن اخیر شکل گرفت، ادامه داد: این سید والا مقام در مدت زمان کوتاه عمرش به صورت منسجم و هدفمند تفکر حاکمیت انقلابی و دینی را در جامعه پیاده کرد.

وی، داشتن تشکیلات را از ویژگی‌های قیام این روحانی مبارز دانست و یادآور شد: نواب صفوی به شکل دیمی و براساس احساس، هیجان دینی و شور جوانی قیام نکرد، بلکه دقیقاً محاسبه شده قیام کرد، به طوری که طرفدارانش هرکدام وظیفه خودشان را در تشکیلات می‌دانستند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، عنوان کرد: همان طور که فرماندهان و پرسنل یک پادگان نظامی بر اساس مسئولیت‌های تعریف شده انجام وظیفه می‌کنند، تشکیلات حاکم بر قیام نواب صفوی هم بر اساس وظایف محول شده انجام می‌گرفت.

وی، رسانه و مطبوعات را مهمترین ابزار قیام نواب صفوی دانست و ادامه داد: گرچه تشکیلات نواب صفوی به ظاهر یک نهاد انقلابی با روحیه تهاجمی در جهت مبارزه با ظلم و فساد بود، ولی در این تشکیلات علاوه بر کار فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و نظامی از ابزار رسانه نیز استفاده می‌شد.

آیت الله سلیمانی، منشور برادری را عامل موفقیت شهید نواب صفوی در مبارزه با ظلم و فساد دانست و گفت: در تشکیلات این روحانی انقلابی در جهت مبارزه با فساد از افراد انقلابی و روزنامه‌هایی همچون «نبرد ملت» به سرکردگی عبدالله کرباسچیان و روز نامه «اصناف» به سرکردگی ابراهیم کریم آبادی استفاده می‌شد.

وی، محصور نبودن تفکر فساد ستیزی در پایتخت را از دیگر عوامل موفقیت این روحانی انقلابی دانست و گفت: نواب صفوی دامنه تفکر فساد ستیزی را علاوه بر پایتخت در شهرهای کشور و نجف اشرف نیز گسترش داد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه نواب صفوی در سال ۴۲ برای حفظ تفکر فداییان اسلام هیئت‌های موتلفه اسلامی ایجاد کرد، گفت: تنها حزبی که در ادوار مختلف برای صیانت از یک جریان انقلابی به سلامت درخشید و یک لحظه انحراف نداشت، جریان موتلفه است.

وی، تصریح کرد: در دوران گذشته خیلی از احزاب که به نام دین شکل گرفته بودند به دلیل نداشتن ساختار قوی و مهندسی شده به انحراف کشیده شدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به عضویت درآوردن افراد انقلابی در حزب موتلفه را نشانه عمق تفکر والای شهید نواب صفوی دانست و افزود: به دلیل وجود ساختار قوی در جریان موتلفه، بزرگانی همچون حاج مهدی عراقی، شهید والامقام اسدالله لاجوردی، مؤمن فرهیخته حبیب الله عسگراولادی، انسان فداکار و مخلص هاشم امانی و …با عضویت در این حزب توانستند، به خوبی از تفکر نواب صفوی پاسداری کنند.

وی، با بیان اینکه جایگاه فداییان اسلام در نظام اسلامی ایران محفوظ می‌باشد، تدوین پیش‌نویس قانون اساسی اسلامی را اقدامات نواب صفوی دانست و گفت: نواب صفوی با بر شمردن ایرادات قانون قانون اساسی قبل از انقلاب و ضرورت‌های تدوین یک قانون اساسی مبتنی بر اسلام در «کتاب راهنمای حقایق» را که سر مشق امام و رهبری بود، برشمرد.

آیت الله سلیمانی، قانون اساسی جمهوری اسلامی را مرهون تلاش‌های شهید بهشتی با استفاده از کتاب راهنمای حقایق نواب صفوی دانست و گفت: شهید نواب صفوی بر این باور بود اگر قانون اساسی اسلامی کتاب راهنمای حقایق او اجرایی شود، ایران به بهشت جهان تبدیل خواهد شد.

وی، به تأثیرگذاری تفکر بنیادی نواب صفوی بر حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: به قدری تفکر نواب بر حوزه اثرگذار بود که در زمان قیام این عزیز تحول بنیادی در نوع تفکر دینی در حوزه‌های علمیه به وجود آمد و بخش عظیمی از بزرگان دینی و انقلابی تحت تأثیر اندیشه این روحانی مجاهد قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از یاران صدیق محوری و اصولی امام راحل با اندیشه نواب شکل پیدا کرده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمود اعتراف می‌کنم اولین کسی که در من روحیه انقلابی آفرید، نواب بود.

وی، با بیان اینکه فکر انقلابی آیت الله طالقانی از نواب صفوی بود، گفت: واقعاً ستم است اگر از نقش نواب در ایجاد روحیه انقلابی، ظلم ستیزی، استقلال میهنی و منشور وحدت آفرینی تجلیل به عمل نیاوریم.

امام جمعه کاشان، با تاکید بر الگو قراردادن روحیه فساد ستیزی نواب در کارهای اجرایی، گفت: همگان وظیفه داریم از آموزه‌های دینی و کارهای تشکیلاتی، زیربنایی و مقابله با فساد نواب صفوی در ادارات، کارهای اجرایی و جامعه الگو برداری کنیم.

کنند.

وی، در پایان افزود: دوست و دشمن، نواب صفوی را به عنوان یک روحانی شجاع، نترس، دلداده به دین و فروخته شده به خدا می‌دانند.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام نبوغی مسئول عقیدتی سیاسی گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی آران و بیدگل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت، اجرای طرح تلاوت قرآن، اردوهای زیارتی به قم و جمکران، جلسات بصیرت افزایی و استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی این گروه می‌باشد.

وی، با بیان اینکه ۲۰۸ نفر از پرسنل و خانواده‌های آنها موفق به حافظ یک جز به بالا می‌باشند، گفت: تعداد زیادی از حافظان و قاریان قرآن گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی آران و بیدگل در بین نیروهای مسلح کشور رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده‌اند.

در پایان این مراسم از قاریان و حافظان قرآن و خانواده‌های شهدای مدافع حرم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha