پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صدیقی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: انقلاب کلاس توحید است؛ از اول تا امروز خداوند همه‌کاره است و امید و تکیه ما به خدای متعال بوده و بنا است این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود، لذا ما عبادتی بالاتر از امید نداریم و گناهی نیز بالاتر از یأس از رحمت خداوند وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت جلسات هفتگی هیئت فداییان حسین (ع) اصفهان برگزار شد با اشاره به تدبیر و قرار گرفتن امور در دست خداوند متعال اظهار کرد: هیچ گاه کار از دست خداوند بیرون نمی‌رود، هم چنان که در توصیه حسنعلی نخودکی اصفهانی به امام راحل (ره) برای قرائت آیات سوره مبارک طلاق به این موضوع اشاره شده است.

وی افزود: " إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ" یعنی خداوند متعال در کار خود بلوغ دارد و هیچ گاه کم نمی‌آورد و هیچ احتیاجی به این جمعیت‌ها ندارد، هم چنان که دیدید اراده خداوند با اصحاب فیل و یا با مزدوران آمریکایی در صحرای طبس چه کرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر قرائت مسبحات خمس و تأثیر تسبیح الهی تصریح کرد: این سور برای سالکین الی الله و اهل سیر و سلوک است، یعنی سوره‌هایی که ابتدای آن سبح یا یسبح می‌باشد و در جلد دو کافی حدیثی از امام صادق (ع) است که می‌فرماید: "کسی که هر شب این سور را بخواند پیش از وفات دیداری با امام زمان خواهد داشت".

وی اضافه کرد: انسان چه چیزی بالاتر از این می‌خواهد که جان خود را بدهد و یک نگاه به امام بیاندازد و البته کرم حضرت، علاوه بر این از خواص دیگر قرائت این سوره این است که رسول اعظم (ص) را خواهد دید، یعنی چشم برزخی را باز می‌کند و سیمای رسول الله را مشاهده خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران، تسبیح الهی را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: خداوند حضرت یونس را در زندانی حبس کرد که قبل و پس از این پیغمبر، فردی چنین زندانی را ندید، زیرا زمانی که بنا شد عذاب فرا برسد، خواست از قوم مغضوب خداوند فاصله بگیرد و خدای متعال از رفتن بدون اذن یونس ناخشنود شد.

همه شیعیان فرزندان حضرت زهرا (س) هستند، اما برخی ناخلف

وی خاطر نشان کرد: البته بدون اذن رفتن شأن انبیا نیست و باید خداوند به یونس دستور می‌داد، هم چنان که افرادی که دنبال آزادی هستند، رها می‌باشند و فردی که صاحب داشته باشد یک لحظه آن را رها نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به در اختیار بودن اعضا و جوارح انسان در دست و اراده خداوند گفت: چشم در اختیار صاحب است و این چشم‌های خود را قدر بدانید، چشم‌هایی که به عنوان نمونه برای حضرت امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) اشک ریخته است و قداستی پیدا کرده و برکت آن بیشتر از باران رحمت الهی است.

وی افزود: آیت الله بهجت (ره) درباره رابطه شیعیان با وجود حضرت زهرا (س) فرمودند همه شیعیان فرزندان حضرت زهرا (س) هستند، اما برخی ناخلف می‌باشند و رعایت چنین مادری را نمی‌کنند.

استاد حوزه در ادامه با توجه به در پیش بودن ایام ولادت حضرت زهرا (س) به روایتی از صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) اشک‌های خود را در شیشه‌ای جمع کرده بود و به امیرمومنان (ع) وصیت کرد این شیشه را با حضرت دفن کنند، چراکه این وسیله شفاعت حضرت روز قیامت برای شیعیان است.

بالاترین عجایب که توفیق دیدنش به چشمان پاک داده می‌شود، سیمای حضرت ولیعصر (عج)

وی اضافه کرد: کتابی به نام مصباح الشریعه، از وجود مقدس امام صادق (س) است که در این کتاب، حدیثی از پیامبر خدا (ص) نقل می‌کنند که فرموده: "قضوا ابصارکم ترون الاعجائب" یعنی چشم‌های خود را مراقبت کنید، خدا پرده را کنار می‌زند و عجایب را می‌بینید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بالاترین عجایب را در این زمان، سیمای امام زمان (عج) بیان کرد و افزود: انسان چشم خود را پاک نگه دارد، خداوند عجایب را نشان می‌دهد، البته انسان نسبت به بسیاری از امور کور است و نمی‌تواند ببیند، زیرا چشم آلوده است و چشم آلوده، چشم دل را کور می‌کند و عامل بسیاری از بی بصیرتی‌ها کوری دل است.

وی، شهید سلیمانی را در زمره انسان‌های اهل باطن بیان کرد و گفت: شهید سلیمانی نیز اهل باطن بود و در یک مورد شهید یوسف الهی را نیز اهل عرفان عنوان کرده و در یک فراز از وصیت خود، خطاب به مراجع تقلید می‌گوید همه جا را دیده‌ام، تحلیل من، تحلیل واقعی است، اگر حمایت از ولی فقیه نکردید و خدای ناخواسته این انقلاب شکست خورد هیچ چیز باقی نمی‌ماند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این بصیرت مربوط به چشم دل است که انسان خوب می‌بیند و دوست و دشمن را می‌شناسد، لذا با هر فردی همراهی نمی‌کند و هر جا نمی‌رود و این هدایت الهی است.

وی با اشاره به آیه شریفه " وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ"، به تبیین معنای هدایت در این آیه پرداخت و یادآور شد: لَنَهْدِیَنَّهُمْ به این معنا نیست که ما راه را نشان می‌دهیم، بلکه به معنی آن است که خود خداوند دست انسان را می‌گیرد و می‌برد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مسائل امروز توجه به واقعیات و خوب شناختن دشمن و نفوذی‌ها می‌باشد، همچنین، تحلیل درست، زیر پرچم نایب امام زمان تا ظهور آن حضرت پافشاری و استقامت کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به آثار آیات پایانی سوره حشراشاره و این آیات را منطقه اسم اعظم خداوند عنوان کرد و گفت: آیه آخر سوره، ۱۲ اسم از اسماً الهی است و بسیار اسرارآمیز است، هم چنین شش آیه سوره حدید جز اسراری است که در میان انبیا، خداوند پیغمبر خاتم را به این سرّ مختص کرده و پیغمبر نیز امیرمومنان (ع) را به این سرّ اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: در آیه "هو الاول و الاخر و الظاهر والباطن و هو بکل شیء علیم"، بکل شیء علیم، علم ذهنی نیست، بلکه به معنای این است که خداوند، خود حضور دارد و در آن روایت از حضرت سید الشهدا (ع) که جوانی گرفتار هوس از امام چاره جویی کرد نیز حضرت فرمود: "از مملکت خدا بیرون رفته و هر چه می‌خواهید انجام بدهید".

انقلاب اسلامی را کلاس توحید است

امام جمعه موقت تهران انقلاب را معجزه و خواست الهی عنوان کرد و ادامه داد: باید این را باور کنیم که انقلاب هنر ملت و امام نبود و امام (ره) نیز خوب متوجه بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد و می‌دانست خود کاره‌ای نیست و چون خود را کاره‌ای نمی‌دانست، خداوند نیز به دست امام معجزه کرد، هم چنان که بیرون کردن شاه یک امر عادی نبود بلکه اعجاز بود..

وی افزود: هیچ فردی نمی‌توانست امام راحل را مغلوب کند، زیرا امام (ره) تکیه به قدرت لایزال داشت، اگر مروری از اول انقلاب داشته باشید، از آشوب‌های ابتدای انقلاب، جنگ هشت ساله، حمله به طبس و فتنه ۸۸ این آتش‌ها را چه کسی خاموش کرد.

امام جمعه موقت تهران به صبر بر رفع مشکلات در دولت جدید توصیه کرد و وجود مشکلات را امتحان الهی دانست و گفت: خدای متعال بنا ندارد بدون امتحان چیزی به ما بدهد و ما را امتحان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی انقلاب اسلامی را کلاس توحید بیان کرد و ادامه داد: انقلاب کلاس توحید است؛ از اول تا امروز خداوند همه‌کاره است و امید و تکیه ما به خدای متعال بوده و بنا است این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود، لذا ما عبادتی بالاتر از امید نداریم و گناهی نیز بالاتر از یأس از رحمت خداوند وجود ندارد.

فلسفه غیبت امام، خاموش نشدن چراغ امید مستضعفین است

وی در ادامه به تبیین و تفسیر سوره یوسف پرداخت و این سوره را سوره امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: در غیبت بودن امام زمان (عج)، برای این است که چراغ امید خاموش نشود، زیرا همین که می‌دانیم صاحب داریم به ما آرامش می‌دهد و هیچ کس نمی‌تواند این را پایمال کند، لذا فکر نکنید اگر عده‌ای خیانت کردند، خون شهدا پایمال شد، چرا که خداوند وعده داده است، خون شهید را حفظ می‌کند.

وی با تاکید مجدد به در پیش بودن ولادت یگانه بانوی عالم اضافه کرد: این که درباره امید گفته شد، برای این است که کلید و مادر امید، حضرت زهرا (س) می‌باشد و آخرین وسیله حضرت زهرا (س) است و اگر از همه جا ناامید شدید در خانه حضرت را بزنید، برای این که لیلةالقدر است و در طول سال همه منتظر شب قدر هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha