جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکسسسسس

حوزه/ مسئول برگزاری همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم از برگزاری همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم در ۲۹ دی ماه ساعت ۱۹ در مجتمع امام خمینی (ره) واقع در گلزار شهدا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، غلامرضا فلاح در نشستی که با موضوع «همایش مکتب فاطمی شهید حاج قاسم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه این همایش ابتدا قرار بود به صورت استانی برگزار شود، ولی به دلیل اهمیت این موضوع به صورت ملی برگزار خواهد شد، گفت: برای اجرای بهتر همایش تاکنون ۱۵ نشست برگزار شده است.

مسئول برگزاری همایش، افزود: همایش ملی مکتب شهید حاج قاسم با اهدافی چون احیا شعائر و معارف الهی، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از حریم ولایت، بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در نهادینه سازی فرهنگی فاطمی، فعال سازی ظرفیت‌های هنرمندان در تبیین مکتب شهید سردار سلیمانی، تبیین ابعاد علمی و معارفی فرهنگ فاطمی و تبیین ابعاد علمی و معارفی مکتب شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

فلاح گفت: این همایش ۲۱ آبان فراخوان مقاله شده و ۲۲ دی ماه پایان ارسال مقاله بوده و در طی این مدت ۱ هزار ۵۳۶ اثر به دبیرخانه رسیده و نهایتاً از بین این آثار ۱ هزار و ۳۶۶ اثر به مرحله داوری رسیده است.

وی افزود: از بین این تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه در موضوع شعر ۲۱۱ اثر، در موضوع دلنوشته ۲۹۵ اثر، خطاطی، ۷۵ اثر، فیلم کوتاه ۲۱۰ اثر و… به دبیرخانه ارسال شده است.

فلاح گفت: این آثار از ۳۲ استان و ۱۴ کشور ارسال شده است. ۴۰ اثر شایسته تقدیر شناخته و تجلیل خواهد شد و از ۱۰۰ اثر تقدیر خواهد شد.

مسئول برگزاری همایش افزود: این اولین همایش بوده و در سال‌های دیگر ادامه پیدا خواهد داشت. در برگزاری این همایش ۳۰ نهاد حمایت کردند که از جمله سپاه، بسیج، شهرداری، اداره کل ارشاد، … است.

وی با بیان این که با وجود اعلام آمادگی نهادها، اما در عمل انتظار مسئولین برگزاری همایش برآورده نشده است، گفت: انتظار ما از نهادها برای حمایت و پشتیبانی در امر برگزاری همایش‌ها بیش از اینها بود، ولی تا کنون این انتظار برآورده نشده است.

اشعری، دبیر اجرایی همایش نیز با اشاره به برگزاری همایش گفت: این همایش ۲۹ دی، ساعت ۱۹ در مجتمع امام خمینی (ره) واقع در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این روز فلاح، مسئول برگزاری همایش، دبیر کمیته مردمی یمن و… سخنرانی خواهد کرد.

اشعری گفت: برای این همایش در ۱۳ عنوان همچون شعر، نثر، نقاشی، عکس، دل نوشته، کلیپ با محور حضرت فاطمه (س) و شهید حاج قاسم سلیمانی و… اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

مهندس خرمی نیا، طراح و ایده پردازی همایش نیز گفت: برای نوشتن طرح به چند مؤلفه قدرت که مهمترین آن مردم و فرهنگ بود، توجه ویژه شده است. لذا اسم مکتب فاطمی و شهید حاج قاسم برای این همایش انتخاب شده است.

وی بیان داشت: از مهمترین خصوصیات این همایش ارسال آثار از همه سنین از ۸ تا ۸۰ ساله و از شخصیت‌های برجسته در حوزه‌های مختلف نقاشی، مستند سازی، کلیپ و… بوده است.

خرمی نیا بیان شده است: آثار این همایش همچون کتاب همایش، برگزاری همایش و چکیده مقالات خواهد بود که به صورت سالیانه در روز همایش به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha