پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گام دوم

حوزه/ معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» گفت: چهار گزینه مختلف برای وارد ساختن محتوای این کنگره به فضای حوزه‌ها در نظر گرفته شده است که تعیین رشته و تولید کتاب درسنامه حوزوی بر پایه تولیدات کنگره از جمله این موارد است.

حجت‌الاسلام سیدیوسف موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در قم همزمان با تاریخ سالگرد صدور این بیانیه یعنی هفته آخر بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: طی رایزنی‌هایی که با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور صورت گرفته است آثار تولیدی این کنگره به شیوه‌های مختلف برای حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نخستین گزینه‌ای که برای استفاده از محتوای «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در نظر گرفته شده است «تعیین رشته» حوزوی برای افزایش ارتباط حوزویان با بیانیه گام دوم است.

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث»، افزود: راه‌اندازی مجله به صورت فصلنامه یا دو فصلنامه در سطح حوزه‌ها به منظور بررسی تخصصی و تبیین موارد مطرح شده در بیانیه گام دوم، گزینه دیگری است که برای ورود محتوای این کنگره به فضای حوزه‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: مورد دیگری که توسط آیت‌الله اعرافی پیشنهاد داده شده تولید کتاب درسنامه بر اساس موارد تولیدی در این کنگره و قرار گرفتن این کتاب در بین دروس حوزوی مقاطع مختلف در راستای توانمندسازی علمی طلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی چهارمین گزینه در نظر گرفته شده در راستای وارد ساختن محتوای «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» به فضای حوزه‌ها را خلاصه کردن تخصصی مطالب در قالب دو جلد کتاب برشمرد و گفت: در مرحله بعد این دو جلد کتاب به تمامی حوزه‌های سراسر کشور ارسال و در اختیار طلاب و اساتید قرار داده می‌شود؛ این طرح برای دانشگاه‌های سراسر کشور نیز قابلیت اجرا دارد.

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» تشریح کرد: در مجموع یک هزار و ۶۹۶ چکیده و یک هزار و ۸۲ مقاله به کنگره رسید که تعداد ۹۵۸ مقاله پذیرفته شد، ۲۸۲ مقاله در مجله‌ها به چاپ رسید و ۲۲ جلد کتاب از تولیدات این کنگره در حال چاپ است.

حجت‌الاسلام موسوی، بیان کرد: همچنین ۱۶۳ نشست، هشت کرسی علمی- ترویجی و ۴٠ کارگاه آموزشی زیر این کنگره برگزار شده است که مهم‌ترین بخش محتوایی آن‌ها نیز در قالب کتاب چاپ می‌شود.

وی، تصریح کرد: بیش از ۳٠ اثر در این کنگره تولید شده است که شامل ۲۲ جلد کتاب، هفت جلد مجله و یک نرم‌افزار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha