سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه / معاون آموزش مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج گفت: کتابخانه های مدارس علمیه در بُعد کیفی و کمی رشد داشته باشند تا دسترسی طلاب به منابع مورد نیاز برطرف شود.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: کتب درسی که از سوی مدارس علمیه در طول ترم به طلاب ارائه می‌شود دارای مطالب ارزنده و جامعی است، ولی با این حال همیشه به طلبه‌ها سفارش می‌شود که خود را تنها به این کتب محدود نکنند.

معاون آموزش مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج گفت: خوشبختانه در بحث آثار و کتب دینی و مذهبی هیچ مشکلی در حوزه‌های علمیه نداریم و طلاب می‌توانند به هر منبعی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند، در حالی که در گذشته این شرایط برای مدارس علمیه به هیچ وجه مهیا نبود.

حجت الاسلام کاوه تصریح کرد: مطالعه کتب غیردرسی در کنار کتب حوزوی می‌تواند مکمل بسیار مهمی برای گسترش دایره علمی هر طلبه‌ای باشد، مطالعه آثار بزرگان دین، اسلام و انقلاب می‌تواند راه پیشرفت طلاب را مهیا کند.

وی با اشاره به تأثیر مطالعه کتب و آثار شهید علامه مطهری، بیان داشت: جامعه ما به نوعی دچار یک تشکیک آرا و عقاید از سوی دشمنان شده است به گونه که بسیاری از شبهات دینی و مذهبی در بین نسل جوان رواج یافته است، از سوی دیگر در این میان این حوزه‌های علمیه هستند که باید در مقابل این تحریف‌ها و شبهه افکنی ها قرار بگیرند.

معاون آموزش مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج تصریح کرد: خوشبختانه تسلط بر کتب و آثار شهید مطهری می‌تواند پاسخ بسیاری از شبهات موجود در حوزه دین و اسلام را بدهد، بنابراین طلابی که فردا به عنوان مبلغ دینی در جامعه شناخته می‌شوند، باید به خوبی

حجت الاسلام کاوه خاطرنشان کرد: البته انتظار داریم که کتابخانه های مدارس علمیه در بُعد کیفی و کمی رشد داشته باشند تا دسترسی طلاب به منابع مورد نیاز برطرف شود که این خود به نوعی صرفه جویی در زمان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha