چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مادران و همسران شهدا به تأسی از حضرت ام البنین(س) در راه اسلام استقامت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم آئین تکریم مادران و همسران شهدا که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد گفت: پدران و مادران شهدا چه خون دل‌ها خوردند و در فراق فرزندانشان استقامت کردند و زبان شکوه نگشوده و هیچگاه دشمن را شاد نکردند.

امام جمعه قزوین افزود: بنا بر آیه ۳۰ سوره فصلی مبنی بر «إِنَّ الَّذِینَ بالوا رب‌ها اللَّهُ سم اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» خانواده شهدا گفتند که پرودگار ما خدای یگانه است و بر سر حرفشان ایستادند و پشیمان نشدند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مادران شهدا معلمشان حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین (س) است و از این رو هم باید از آنان صبر و استقامت در راه اسلام و انقلاب را انتظار داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: درباره حضرت ام‌البنین (س) آمده است که این بانو چهار پسر به نام‌های عباس (ع)، عبدالله (ع)، جعفر (ع) و عثمان (ع) داشته است که هر چهار پسر در رکاب اباعبدالله (ع) در کربلا به شهادت رسیدند.

مادران و همسران شهدا از ام البنین(س) الگوبرداری کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha