پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ جلسه اخلاق مدیران ادارات کل آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسیلام والمسلمین قریشی گفت: عمل به عهد الهی, عدم شکستن آن عهد و تبدیل آن به میثاق، اقامه نماز و انفاق از ویژگی های اهل خرد و اندیشه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در جلسه اخلاق مدیران استان که صبح سه شنبه در محل مرکز همایش‌های اداره برق برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره رعد، گفت: بزرگترین شاخصه افتراق بین انسان با حیوانات مسئله خرد و تعقل است.

وی در ادامه با اشاره به نشانه‌های اولوالالباب بیان کرد: عمل به عهد الهی, عدم شکستن آن عهد و تبدیل آن به میثاق، از ویژگی‌های اهل خِرد و اندیشه است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ترس از خشیت الهی، یکی دیگر از ویژگی‌های اهل خرد است: تصریح کرد: خشیت برخلاف ترس، از درون انسان نشأت می‌گیرد در حالی که خوف ترسی است که از بیرون نشأت گرفته است و اهل خرد و اندیشه از درون ترس از خداوند دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سایر ویژگی‌های اهل خرد و اندیشه صبر است. ایمان بدون صبر مانند انسان بدون سر است که به چیزی نمی‌ارزد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: مدیران نسبت به اقامه نماز در ادارات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت انفاق بیان کرد: اهل خرد کسانی هستند که برای خود هیچ چیزی قائل نبوده و وابستگی به مادیات ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha