پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار عبادی زاده با دیوان محاسبات

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: نهادهای نظارتی دولت باید اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت را بازسازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با دادستان دیوان محاسبات کشور و مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان هرمزگان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دل‌سوزان و افرادی که دل در گروی نظام دارند، دل‌سردی مردم از حاکمان در لایه‌های مختلف جامعه است.

وی اصلاح برای بازسازی اعتماد مردم را امری ضروری دانست و عنوان کرد: حاکمیت برای اینکه بتواند به اهداف توسعه‌ای خود در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … دست پیدا کند باید همراهی مردم را با خود داشته باشد. به همین جهت بازسازی اعتماد مردم باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این نکته که برخی بزرگ‌نمایی‌ها از میزان فساد در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، ابراز داشت: باید ضمن مقابله قاطع با فساد با سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی نیز مقابله کنیم که این امر با همکاری رسانه‌ها و مطبوعات و تربیون‌های ائمه جماعات محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از خطاهایی که در سیستم انجام می‌شود ناشی از عدم شناخت فرد از مقررات است و نیت بدی پشت آن نیست. برخی دیگر از خطاها مربوط به مدیری است که می‌خواهد در شرایط دشوار تصمیمات مدبرانه و خلاقانه اتخاذ کند.

وی ضمن تاکید بر اصل تقدم پیش‌گیری بر اقدام، ادامه داد: یکی از راه حل‌های این موضوعات، اطلاع‌رسانی از خطاهای جمعی مدیران و برگزاری دوره‌های آموزشی است تا با اشتباهاتی که ناشی از عدم شناخت از قانون و مقررات آشنا شوند.

از بیت‌المال صیانت شود / ‏ جسارت مدیران برای حل مساله گرفته نشود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: در بسیاری از موارد مدیران می‌توانند با هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی تصمیماتی را در شرایط دشوار برای حل مسائل اتخاذ کنند که در آینده دچار مشکل نشوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: نظارت، یک اصل بسیار مهم در صیانت از بیت‌المال است. اما باید مواظب باشیم که جسارت مدیران گرفته نشود تا مدیر بتواند با قدرت وارد میدان شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع «ترک فعل» مدیران، عنوان کرد: در صورت کم توجهی به موضوع «ترک فعل»، مدیران تصور می‌کنند با کار کردن و اتخاذ تصمیمات متفاوت در بخش‌های مختلف با چالش‌های حقوقی و قانونی مواجه خواهند شد و کم کم به سمت عدم فعالیت و کم کاری سوق پیدا خواهند کرد.

موازی‌کار نهادهای نظارتی دولت برطرف شده است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به رویکرد جدید دیوان محاسبات کشور، ابراز داشت: در گذشته برخی موازی‌کاری‌ها در دریافت گزارش و اطلاعات از نهادهای دولتی وجود داشت که در حال حاضر با تدبیری که در سطح کلان اتخاذ شده است، از این موضوع جلوگیری شده و نهادهای نظارتی با توجه به امکانات خود به عنوان مکمل هم برای تحقق هدفی واحد تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha