پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه طرح‌های فرهنگی در باب حجاب و عفاف باید مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی باشد، گفت: نوع پوشش و حجاب برخی از بانوان به دلیل سبک زندگی و شرایط خاص اجتماعی است نه مسائل دیگر و در این راه نیازمند مطالعات اجتماعی و ارائه طرح فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جمع بانوان نخبه بسیجی، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، اظهار داشت: باید از جامعه بانوان که حضور جدی، پررنگ و تأثیر گذاری در بسترهای مختلف خدمت رسانی همچون کرونا داشته‌اند تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه زن و منزلت اجتماعی بانوان و مادران در جامعه باید تبیین شود، مطرح کرد: برخی از جریان‌ها همانند جریان فمینیستی در بخشی از خانواده‌ها و جامعه بانوان تأثیر گذار بوده‌اند و مسائلی که به عنوان آسیب در جامعه مشاهده می‌کنیم نیز ناشی از همین اثر گذاری‌ها است.

امام جمعه همدان افزود: در مقابل جریان فمینیستی که ارزش گذاری غیر واقعی از جایگاه زن دارد، نقش نهادهای فرهنگی و بانوان نخبه بسیار برجسته است، چرا که باید نقش اجتماعی زنان و منزلت واقعی بانوان در جامعه به درست تعریف و تبیین شود.

وی با بیان اینکه برخی از عناوین بار معنایی مثبتی دارند اما در پس پرده حقایق دیگری مطرح است، خاطر نشان کرد: با وجود آنکه برخی مسائل دارای بار معنایی مثبت است اما در پس پرده، به دنبال تحقق منزلت زن نیستند، بلکه به دنبال راه کاری برای تبدیل جامعه بانوان به ابزاری برای انسان‌های فرومایه می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نقش اجتماعی بانوان هیچ منافاتی با نقش مادری و همسری ندارد، گفت: یکی از مباحث مهم و زیر بنایی برای ساخت جامعه اسلامی و انسانی، شکل گیری درست مدیریت در خانه و خانواده است و این کار نیز به دست بانوان شکل خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بانوان در برخی از کارهای فرهنگی پیشتاز بوده‌اند، مطرح کرد: اگر تشکیلات منسجمی از بانوان نخبه و فعال فرهنگی در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند، توان ارتقای فرهنگی استان به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه انسجام بین جامعه بانوان فرصتی مناسب برای کسب دستاوردهای مهم در جامعه است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث خانواده، جمعیت و یا حتی حجاب و عفاف با آن مواجه هستیم، وجود مجموعه‌ها و متولیان مختلف فرهنگی است که نقطه راهبری مشترکی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های فرهنگی در باب حجاب و عفاف باید مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی باشد، گفت: نوع پوشش و حجاب برخی از بانوان به دلیل سبک زندگی و شرایط خاص اجتماعی است نه مسائل دیگر و در این راه نیازمند مطالعات اجتماعی و ارائه طرح فرهنگی هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با بیان اینکه در مراسم‌های مذهبی غالب جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند، مطرح کرد: از آنجایی که جمعیت مناسبی در نماز جمعه شرکت می‌کنند، بنابراین ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی و ارتباط گیری با مردم وجود دارد که باید از آن به نحو استفاده کرد.

طرح‌های حجاب و عفاف مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی اجرا شود

در پایان این مراسم از هفت نفر از بانوان نخبه و فعال بسیجی در عرصه‌های مختلف توسط امام جمعه همدان تقدیر شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha