جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر بستر مبانی فکری و فرهنگی اسلام اتفاق افتاد گفت: سبک زندگی نرم افزار تمدن است و رهبر انقلاب به همین دلیل است که سال‌ها قبل آن را طرح کرده‌اند و اساس فرهنگ از سبک زندگی دینی نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در جلسه مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آنجایی که انقلاب فکری و فرهنگی بود باید بتواند اساس فکر اسلام را به دنیا انتقال دهد اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد بسیاری از نویسندگان داخلی و خارجی به قلم فرسایی درباره ابعاد مختلف انقلاب پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها میشل فوکو فرانسوی است که کتابی تحت عنوان " ایران روح یک جهان بی‌روح است" از مصاحبه‌های او در روزنامه‌ها و تلویزیون منتشر شده است و در بخشی از آن کتاب از مارکس نقل می‌کند؛ که در جامعه، مذهب روح دنیای بی روح است و جمهوری اسلامی با توجه به ساختار مذهبی توانست آن را به مرحله عمل رسانده و حکومت دیکتاتوری را ساقط کند.

وی ادامه داد: کتابی تحت عنوان " انقلاب تصور ناپذیر ایران" توسط چارلز کرزمن جامعه شناس آمریکایی نوشته شده است که در آن به اسنادی استناد کرده و بیان می‌کند که تا صد روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی از تحلیل‌گران داخلی و خارجی تصور نمی‌کردند انقلاب به پیروزی برسد که از جمله آن‌ها وزارت دفاع آمریکاست که می‌نویسد: شاه حداقل تا ده سال دیگر می‌تواند حکومت کند و کرزمن با کسانی که انقلاب را درک کرده‌اند مصاحبه کرده و نتیجه گرفته که حتی در بین مردم هم چنین تصور پیروزی انقلاب وجود نداشت و حتی برخی تحلیل‌گران داخلی از جمله بازرگان هم این عقیده را نداشتند و تنها کسی که با قاطعیت می‌گفت شاه رفتنی است امام خمینی (ره) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افراد مختلف به انقلاب اسلامی از جنبه‌های گوناگون نگاه کرده‌اند، گفت: در فتنه ۸۸ بنیاد سوروس به همراه ۶۰ بنیاد دیگر برنامه‌ریزی کردند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند و برای آن کتابی نوشته‌اند که جزوه‌های آن در سال ۸۸ در ستادهای تبلیغات فتنه‌گران پخش می‌شد.

وی با بیان اینکه بین انقلاب و تمدن رابطه‌ای عمیق وجود دارد و انقلاب می‌تواند یک تمدن بزرگ را رقم بزند، افزود: این‌که رهبر انقلاب تمدن نوین بزرگ اسلامی را مطرح می‌کنند از روی تحلیل، مطالعه و برنامه‌ریزی است و اگر انقلاب‌ها بتوانند اساس خود را حفظ کنند می‌توانند یک تمدن بزرگ را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام امامی با بیان این‌که انقلاب اسلامی به تفکر دین حداقلی پایان داد، گفت: تمام فرقه‌هایی که در این سی، چهل سال اخیر بروز و ظهور کرده‌اند نتیجه نگاه حداقلی به ادیان بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به انحصارگرایی دنیای کمونیسم و لیبرالیسم پایان داد و الگوی جدید حکومتی را بر اساس نظام ولایت فقیه نظریه‌پردازی و به منصه ظهور در آورد و این از هنرهای امام خمینی (ره) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: سبک زندگی نرم افزار تمدن است و رهبر انقلاب به همین دلیل است که سال‌ها قبل آن را طرح کرده‌اند و اساس فرهنگ از سبک زندگی دینی نشأت می‌گیرد.

از مبلغ برتر آذربایجان غربی تجلیل شد

بنیان های فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی تبیین شود

همچنین حجت الاسلام امامی در مراسم تجلیل از مبلغان دینی برتر استان در ارومیه که با حضور رؤسای ادارت تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در مسجد حاجی خان برگزار شد، بر ضرورت دوری انسان‌ها از گناه اشاره و بیان کرد: هر کسی که در مقابل گناه، شهوت، شبهه و غضب نفوذ پذیر باشد، در مقام مدیریت نیز این بلا بر سرش خواهد آمد و مدیریت چنین شخصی، شهوانی، غضب ناک و بر پایه شبهه خواهد بود.

وی افزود: وقتی حضرت سیدالشهدا (ع) می‌فرمایند، «ما عزیز هستیم و نه خدا، نه رسولش و نه آن دامن‌های پاکی که در آن پرورش یافته‌ایم اجازه نمی‌دهند در مقابل ظلم و ستم سر خم کنیم و ذلیل شویم». این پیام را در گنبد تاریخ می‌پیچاند که همه مؤمنان باید سراغ عزت بروند.

در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام محمد فیضی به عنوان مبلغ برتر شهرستان خوی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha