سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ سفر وزیرآموزش وپرورش به کاشان

حوزه / وزیر آموزش و پرورش، اقدام مدرسه‌سازی مادر شهیدان بار فروش را مصداق اراده و اندیشه نیک، عمل صالح و احسان در یاری نیازمندان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان یوسف نوری شامگاه چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ در آئین آغاز به کار هفته خیران مدرسه‌ساز کاشان و رونمایی از پروژه اجرایی ساخت ۵۹۱ کلاس خیر ساز در شهرستان کاشان که در دانشگاه فرهنگیان شهرستان برگزار شد، گفت: گام اول در رفع بحران نیروی انسانی استخدام ۳۴ هزار و ۷۰۰ نیرو به سکان داری تعلیم و تربیت در مدارس و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان افسران سپاه تعلیم و تربیت است که فراخوان آن اعلام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از راه‌اندازی قرارگاه حکمرانی فضای مجازی خبر داد و گفت: فضای مجازی باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که ابزاری برای تربیت نه اینکه ضد تربیت باشد.

نوری، با انتقاد از تعطیلی مدارس تحت تأثیر یک جو روانی در زمان شیوع کرونا و نبود امکانات تمهیدی حتی تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: ما اجازه چنین کاری را نداشتیم مگر در زمانیکه ستاد کرونا به یقین نه به طور تلویحی به این مهم برسد.

وی، معتقد است: نیاز دانش آموزان یادگیری سواد سلامت و کسب تجربه در رویارویی با بحران‌ها در مدارس البته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است نه اینکه مدارس با کوچک‌ترین مسأله تعطیل شود و پیوسته زیر چتر حمایتی باشند بلکه باید خودشان ناگواری‌ها را در میدان ببیند و تجربه کنند.

نوری، با تقدیر از تلاش مضاعف همکاران مجموعه خود در زمان شیوع کرونا که خانه‌های خود را تبدیل به کلاس کردند گفت: برنامه‌ریزی مدیران برای اهمیت جدی به تعلیم و تربیت و حضور در مدارس ضروری است چرا که هنوز برای آموزش ترکیبی آمادگی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه کاشان از شهرستان‌های پر ظرفیت و با وجود خیران مدرسه‌ساز دار المحسنین است گفت: البته خیران مدرسه‌ساز تلاش کنند گسست بین نسلی ایجاد نشود و امر خیر و آینده ساز مدرسه‌سازی به فرزندان و نسل‌های پس از آنان نیز تسری پیدا کند هر چند این گسست در کاشان وجود ندارد و امروز با خیران جوان مدرسه‌ساز نیز در این شهرستان گفتمان و هم‌اندیشی کرده است.

نوری، با اشاره به کار خیر و خداپسندانه حاجیه خانم کبری حسین‌زاده مادر شهیدان بارفروش (تنها مادر چهار شهیده استان اصفهان)، گفت: مادری که دیروز فرزندانی از نیکوکاران، ابرار و صالحین در زمره شهدا تربیت کرد و پرورش داد امروز نیز با بذل و انفاق مال و تمام داشته‌های هر چند اندک و مورد نیاز خود دوباره ایثار می‌کند و نیاز جامعه و مردم را بر خود مقدم می‌دارد.

وزیر آموزش و پرورش، اقدام مدرسه‌سازی مادر شهیدان بار فروش را مصداق اراده و اندیشه نیک، عمل صالح و احسان در یاری نیازمندان دانست.

نوری افزود: فرهنگ احسان و نیکوکاری مادر شهیدان بارفروش و سایر خیران مدرسه‌ساز این شهرستان برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی و از برکت خون شهیدان بویژه شهدای معلم و دانش‌آموز است که همه ما مدیون آنها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز هر چه در آموزش و پرورش وجود دارد از برکت ظرفیت خیران مدرسه‌سازی است که زمینه‌ساز تربیت بزرگان و مفاخر آینده کشور و ستارگان آسمان اسلام و تشیع در این شهرستان، استان و کشور هستند که البته چنین ظرفیتی نیازمند برنامه ویژه آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش، همچنین با اشاره به ساخت هنرستان‌ها و دانشگاه فرهنگیان در کاشان توسط خیران گفت: ساخت هنرستان‌ها، سرمایه گذاری برای کارآفرینی است که گسترش آن نیازمند تدبیر اندیشی با زمینه‌های مناسب آن در شهرستان است.

نوری، ادامه داد: ساخت هنرستان‌ها در کاشان می‌تواند با زمینه سازی کشاورزی، فرآوری گیاهان دارویی بویژه گل محمدی و بخش‌های خدماتی بویژه گردشگری همراه باشد چرا که تحرک و پیشرفت جوامع امروز نیازمند چنین ساختارها و سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی است.

وی بار دیگر با تقدیر ویژه و عنوان خادم خیران، معلمان و دانش‌آموزان و دست‌بوسی از زحمات خیران مدرسه‌ساز گفت: در حالی که دولت با ۱۰ میلیون تومان یک متر مربع فضای آموزشی می‌سازد خیران با همین هزینه سه متر مربع واحد آموزشی را تحویل دولت می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha