شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبحانی نیا

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب می توانند از ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به جامعه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، امروز در نشستی با مدیر و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، به موضوع معیشت طلاب پرداخت و بیان کرد: مسئله معیشت اقتصادی طلاب اولویت اصلی مدیریت حوزه علمیه قزوین می‌باشد که خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان همکاری خوبی در این خصوص و افزایش شهریه طلاب و اساتید داشته‌اند.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش به رسالت طلبگی خود واقف باشند و بدانند زمانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند به عنوان یک مجاهد وارد می‌شوند، نه برای به دست آوردن شغل و منصب.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس بهترین فرزندان این کشور برای دفاع از دین و اسلام بدون هیچ چشم داشتی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شدند و در ذهن و فکر رزمندگان دلاور ما به دست آوردن شغل و منسوب نبود، در ذهن طلاب عزیز ما نیز باید اهتمام بر انجام رسالت خود در کسوت شاگردی امام صادق (ع) و سربازی امام زمان (عج) باشد.

وی عنوان کرد: امروز تحصیل و تبلیغ، رسالت اصلی من و شماست و به عنوان یک تکلیف در جامعه محسوب می‌شود که باید در این عرصه اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: امروز خانه‌های عالم در روستاهای مختلف استان قزوین نیاز به طلاب و روحانیون فاضل دارند؛ طلبه امروز با حضور در روستاها فعالیت تبلیغی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: همه مسئولین حوزه به ویژه کادر و اساتید باید در جهت ارتقا سطح علمی، اخلاقی و پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه گام‌های خوبی بردارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به کارنامه خوب مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین عنوان کرد: خوشبختانه حجت الاسلام بیگدلی در مدیریت مدرسه علمیه شیخ الاسلام کارنامه خوب و درخشانی از خود به جا گذاشته که امیدواریم با همراهی و همدلی خوب اساتید و کادر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین فعالیت‌های اثرگذار و ماندگار داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به مشکل جذب کادر جدید در بخش‌های اداری مدارس تصریح کرد: مدیران مدارس باید از ظرفیت‌های طلاب در فعالیت‌های تهذیبی، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی استفاده کرده و از پتانسیل سرباز طلبه در بخش‌های مختلف اجرایی مدارس نیز بهره ببرند که برکات خوبی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha