شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشن بزرگ بانوان فاطمی خطه ی الوند برگزار می شود

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دوعالم، مراسم جشن بزرگ "بانوان سرافراز فاطمی" در خطه ی الوند برای بانوان شهر همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مریم جان جان از برگزاری «جشن بزرگ بانوان سرافراز فاطمی» خطه الوند خبر داد و گفت: به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دوعالم، مراسم جشن بزرگ "بانوان سرافراز فاطمی" در خطه‌ی الوند برای بانوان شهر همدان برگزار می‌شود.

وی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و هفته زن بیان داشت: این مراسم با شکوه در تاریخ شنبه ۲ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در مکان سالن همایش خانه معلم همدان با حضور خانم دکتر فخر روحانی، کارشناس رسانه‌ی ملی با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان اظهار کرد: زن به عنوان مادر از مقام والایی برخوردار است که توسط دین اسلام به او اعطا شده است و موضع قرآن گواه این حقیقت است که وجود و شخصیت بزرگ یک زن به زندگی حیات می‌بخشد و به یقین نگاه اسلام به زن به عنوان یک موجود تکامل یافته که در کنار مردان و در بسیاری از اوقات پیش تر از مردان می‌تواند اثر بخش باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به مقام والای بانوی دو عالم، آن است که جایگاه حقیقی یک زن و نقش بی‌بدیل او به عنوان مادر را مشخص و آشکار می‌نماید. طنین اسلام و وجود پر برکت بی بی و تعالیم فاطمه زهرا (س) به مقام زن ارزش داد و اسلام زن را به درستی و پاکدامنی به رسمیت شناخته و برای او شخصیت مستقلی قائل است. برخلاف مکاتب نو ظهوری که او را به یک عنصر حقیر مبدل نموده است.

خانم جان جان با بیان اینکه باید جایگاه زن را هم خوب شناخت و هم خوب شناساند افزود: سالروز میلاد دردانه رسول اکرم (ص) و هفته زن فرصت مناسبی است برای اینکه از طریق تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) به طرق مختلف به دشمنان دین بفهمانیم بر خلاف افکار پوچ و بی اساس آنان زن محصول شیطانی نیست، بلکه با رشد و بالندگی روحی و معنوی او می‌توان جامعه‌ای با نسلی فاطمی را به شکوفایی واقعی رساند.

وی در پایان از همه‌ی بانوان سرافراز فاطمی دعوت کرد تا در این محفل سراسر نور و سرور که مزین به نام مادر سادات (س) هست حضور به هم رسانده و تجدید پیمان خویش را با مبدا آفرینش خلقت حضرت زهرا (س) داشته باشیم و از او استمداد بخواهیم برای اینکه رهرو راهش باشیم و در راه تربیت نسل فاطمی کوشش نمائیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha