پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی حاج قاسم در آثار فعالان رسانه ای اروپا و امریکا

حوزه/ سردار سلیمانی شهید بین المللی است و باید ابعاد اخلاقی، مبارزاتی، مقاومتی و الهی او را به دنیا و جهان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امیرخانی در نشستی که با موضوع «حاج قاسم در آثار فعالان رسانه‌ای آمریکا و اروپا» در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: حوزه مجموعه بزرگ دینی و فرهنگی است که تحت اشراف مقام معظم رهبری و مراجع عظام و شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین فعالیت می‌کند. و امروز مدیریت آن بر عهده یک عالم فکور و شخصیتی بین‌المللی و فرهیخته است که در واقع امین مقام معظم رهبری می‌باشد.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با اشاره وجود معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، افزود: این معاونت علی بر تولید محتوای دینی و علمی بر تولید محتوا، نشریات تخصصی و پژوهش‌های حوزه‌های علمیه و.... نظارت دارد.

وی بیان داشت: مرکز ارتباطات و بین‌الملل هم نیز در رویکرد بین‌المللی و بین‌المللی سازی پژوهش‌های حوزه یاور معاونت پژوهش حوزه است و یکی از مجموعه‌های تدوین و جمع‌آوری شده توسط این مرکز گردآوری و گزینش مجموعه ۲۵۰۰ کتاب با عنوان مجموعه کتب گفتمان انقلاب اسلامی و مناسب برای مخاطبان بین‌المللی است که گردآوری و گزینش شده و در حال ترجمه به سایر زبان‌ها می‌باشد.

حجت الاسلام امیرخانی گفت: امروز در حوزه‌های علمیه، مراکز و رشته‌های تخصصی وجود دارد که طلاب و فضلا کثیری در موضوعاتی مانند تفسیر، کلام، حقوق و قضا، زن و خانواده، حقوق بشر، اخلاق و معنویت، فقه معاصر و مقارن و… مشغول تحصیل می‌باشند. همچنین صدها استاد سطوح عالی در این حوزه به تدریس و تحقیق موضوعات دینی مشغول هستند.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، افزود: مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، ۱۰ سال است که در حوزه راه اندازی شده و مأموریت شاخص آن رویکرد بین‌المللی به تمام فعالیت‌های حوزه و ایجاد پل ارتباطی میان شخصیت‌ها و مراکز حوزوی با مراکز دینی در سراسر جهان است.

وی بیان داشت: بیش از ۸۰ تشکل بین‌المللی حوزوی با رویکردهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و رسانه‌ای تحت اشراف و حمایت مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه فعال هستند و صدها مرکز و مؤسسه زبان آموزی کار آموزش زبان را به طلاب حوزوی آموزش می‌دهند و امروز هزاران زبان دان حوزوی در حوزه‌های علمیه وجود دارد و برای مخاطبان بین‌المللی موضوعات و آموزه‌های دینی را ترویج می‌نمایند

حجت الاسلام امیرخانی گفت: در سال‌های اخیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های بین‌المللی ایجاد کرده است.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شهید سلیمانی نتیجه تعلیم و تربیت مکتب اسلام است، افزود: این مسئله نشان داد که اسلام می‌تواند شخصیتی در تراز تمدن نوین اسلام چون سردار سلیمانی را تربیت کند. او کسی بود که از انسانیت و بشریت دفاع کرد و شیعه و سنی و مسیحیت و … در نگاه او در انسان بودن یکسان بود و مرز و دین و مذهب را در دفاع از انسانیت در نوردید و بزرگترین ویژگی او اخلاص، مردمی بودن و تقوا و خدمت به انسانیت و مطیع امر ولایت بودن بود.

وی، گفت: مکتب اسلام به شهید سلیمانی آموخت که همه کارها باید برای خدا، پیروی از ولی خدا، مطیع ولی فقیه و… باشد. او محبوب دل‌های انسان‌های آزاده و مقام در تمام جهان است و وقتی به شهادت رسید، مردم آن سیل عظیم را برای تشیع ایشان به راه انداختند و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر در سایر کشورها هم تشیع می‌شد همین سیل مردمی به راه می‌افتاد و او را با عظمت و عزت تشیع و بدرقه می‌کردند. این نشان می‌دهد که چگونه این شهید بزرگوار در مکتب اسلام تربیت شده و کاری کرد که مردم جهان عاشق او شوند.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، بیان داشت: سردار سلیمانی شهید بین‌المللی است و باید ابعاد اخلاقی، مبارزاتی، مقاومتی و الهی او را به دنیا و جهان معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha