سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت‌الله سیدطاهر غفاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفاری بابیان اینکه عدالت محوری باید در جامعه نهادینه شود، گفت: خودمحوری مشکل اساسی کشور است و تا جناح گرایی به این وضع باشد، از عدالت فاصله می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدطاهر غفاری، امروز ۳۰ دی ماه در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «فصل تحول» که با موضوع «گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و معنویت» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، تصریح کرد: حکومت باید خادم رسیدن انسان به مقام تعالی باشد تا بشر به حقیقت خود واصل شود.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه تا زمانی که در زمین دشمن حرکت کنیم موفق نمی‌شویم، گفت: ما در دین مبین اسلام معلومات و یقینیاتی داریم که اگر خود را گم نکنیم، عالم تشنه معارف ما می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری تأکید کرد: اگر ایمان بیاوریم که در جایگاهی هستیم که باید حرکت کنیم، باید هم افزایی، کف نفس و عبور از خودمحوری را تمرین کنیم و در فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی تأکید کرد: خودمحوری مشکل اساسی کشور است و تا جناح‌گرایی به این وضع باشد، از عدالت فاصله می‌گیریم، قرار است غنی‌ها ضعیف‌ها را حمایت کنند، هم افزایی رخ دهد، نقاط زیرساختی باید شناسایی شود تا مشکلات جامعه حل شود.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه افراد با تجربه و توانمند باید بدون نگاه جناحی در مسئولیت‌های خود قرار بگیرند، عنوان کرد: کسی که شایستگی یک مسئولیتی را دارد باید بماند تا زمانی که برتر از او پیدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری خاطرنشان کرد: ما باید اتاق فکر داشته باشیم که از افرادی که برای آنها سرمایه گذاری شده و تجربه دارند، در این اتاق فکرها به بیان راهکار در موضوعات مختلف بپردازند؛ اگر عقل جمعی را حاکم کنیم مهم‌ها جای اهم نمی‌نشینند.

وی با بیان اینکه ما باید معنویت را در زندگی انسان‌ها وارد کنیم و انسان‌های توأم با معنویت تربیت کنیم، عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خلأ داریم. عدالت و معنویت در قرآن کریم وجود دارد، اما ما درباره ارتباط عدالت و معنویت بحث می‌کنیم.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه انتصابات نباید بر مبنای انتسابات باشد، اظهار داشت: کشور به افراد متعهد و متخصص نیاز دارد و جایگاه‌ها باید تعریف شوند و نباید بر اساس اعمال سلیقه شخصی افراد را انتخاب کرد، انسان علاوه بر تخصص، باید در نفس خود خوف از خدا هم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری با بیان اینکه ما باید برای عدالت پروژه‌ای ملی بیندیشیم، تأکید کرد: ما باید هم در لله بودن یعنی انگیزه و هم در فی الله بودن به اندازه توان حرکت کنیم که در این صورت، خداوند مدد می‌رساند.

وی عنوان کرد: برکت دولت این باشد که پرورش را اساس تربیت کودکان و نوجوانان قرار دهد و جوانان و نسل جدید باید آموزش‌هایی ببینند که آنان را از الحاد نجات دهد.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه ملت باید عدالت محور باشد تا دولت عدالت محور شود، گفت: ما فقط نباید به نماز و مراسم اکتفا کنیم، دین اسلام جزو بدیهیات به همه عرصه‌های فردی و اجتماعی شمول است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری با تصریح بر اینکه خودمحوری بلای جان دین محوری و عدالت محوری است، بیان داشت: با تربیت صحیح سرمایه‌های انسانی موجود می‌توان از این ظرفیت‌ها در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.

وی با بیان اینکه عدالت محوری باید در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: ضوابط و روابط باید بر مبنای اسلام باشد و با استمداد از خداوند متعال، باید بر مبنای فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام حرکت کنیم تا عدالت در جامعه نهادینه شود.

استاد اخلاق حوزه در پایان تصریح کرد: حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مطالبه می‌کنند، به اندازه‌ای که یقین داریم، مقدار یقینیات را محکم بگیرید تا عنایت الهی شامل حال شما باشد. تعهد دینی داشته باشید تا حق دیگران ضایع نشود. هم افزایی می‌تواند ما را به عدالت حداکثری برساند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha