جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی زاده

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در اثر سیل اخیر یک هزار و هفت خانه تخریب شدند که قابل بازسازی و زندگی نیستند. لازم است برای تأمین خانه مردم تدبیری انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: به نمازگزارانی که روز جمعه به نماز جمعه آمده‌اند دعوت می‌کنم به ترس از خداوند متعال چراکه این امر ما را به فلاح و رستگاری می‌رساند.

وی عنوان کرد: در سلسله گفتارهای خطبه‌های گذشته در خصوص ِآسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی و انتحار صحبت شد. باید بررسی کرد چه عواملی باعث می‌شود که انسان به سمت خودکشی پیش می‌رود.

امام جمعه بندرعباس احساس پوچی را یکی از مهم‌ترین عامل‌های خودکشی می‌داند، تصریح کرد: اگر انسان تصور کرد که فرد پوچی است و به درد جامعه و خانواده نمی‌خورد، زندگی را برای خودش بی معنا می‌داند و خداوند در قرآن کریم نیز به این امر اشاره می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، فلسفه زندگی انسان را رسیدن به خداوند دانست و ابراز داشت: انسان اگر توانست جلوه و تجلی خداوند باشد به هیچ عنوان به سمت خودکشی نمی‌رود. اما صادق می‌فرمایند: «مومن هر طور ممکن است جان خود را از دست بدهد به غیر از خودکشی.» یعنی اگر کسی خودکشی کرد مؤمن نیست.

وی، افسردگی را یکی دیگر از عوامل خودکشی دانست و خاطرنشان کرد: باید منشأ و منبع افسردگی‌های جامعه پیدا شود و اجازه نداد که جوانان دچار افسردگی شوند. بر اساس آمارها بخشی از جوانان ما دچار افسردگی‌های کاذب هستند که نظام تعلیم و تربیت ما می‌تواند در این زمینه تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه احساس شکست سومین عامل سوق انسان به خودکشی است، تشریح کرد: جوانانی که هنوز موفق نشده‌اند خود و فلسفه زندگی خود را پیدا کند؛ احساس شکست و ناامیدی می‌کند و این امر او را به مرحله‌ای می‌رساند که موجب به خودکشی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: باید به جوانانمان یاد بدهیم که اگر شکست خوردی، بلند شد چراکه منشأ موفقیت همین شکست‌ها است. باید فرزندانمان را با این واقعیت روبرو کنیم تا تصور نکنند با یک شکست کار تمام شده است.

وی، تفکرات منفی را یکی دیگر از عوامل خودکشی دانست و عنوان کرد: برخی از انسان‌ها منفی‌گرا هستند و زندگی و تمام موضوعات پیرامون خود را منفی می‌بینند. انسان باید هر چه در زندگی مشاهده می‌کند، مثبت ببیند و با دید سپاس‌گزاری و شکر گزاری به آن‌ها نگاه کرد.

رسانه‌ها از گمانه‌زنی‌هایی که با حیثیت مردم در ارتباط است، پرهیز کنند

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: به جوانان عزیزی که در فضای مجازی فعال هستند توصیه می‌کنم به عنوان یک جوان مؤمن، افعال برادر و خواهران دینی خود را با دید مثبت نگاه کنیم و به سرعت از اقدامات دیگران منظورهای منفی را در نظر نگیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ابراز داشت: از رسانه‌های درخواست دارم از گمانه‌زنی‌هایی که به حیثیت رسانه‌ها لطمه وارد می‌کند، گفته نشود. چراکه باید جامعه و افراد جامعه را باید مثبت ببینیم. افراد منفی‌گرا به جایی می‌رسند که دچار پوچی می‌شوند.

افرادی که می‌خواهند وارد دنیای سیاست شوند باید «تقوای سیاسی» پیشه کنند

وی ضمن تاکید بر تقوای سیاسی، خاطرنشان کرد: برخی مواقع به بهانه‌های افشاگری مرتکب گناه می‌شویم و به انسان‌ها آسیب می‌زنیم. تقوای سیاسی به ما کمک می‌کند که در دنیای سیاست در مسیر تقوا و خداوند حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که برخی مواقع با حیثیت انسان‌ها به بهانه‌های سیاسی بازی می‌شود، تشریح کرد: دنیای سیاست، دنیای ظریفی است و افرادی که می‌خواهند وارد این عالم شوند، باید تقوای سیاسی خود را تقویت کنند.

دشمنان به دنبال به دنبال لگدمال کردن مقام والای زن هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، زنان مؤمن ما به حضرت زهرا اقتدا می‌کنند، اظهار کرد: در جنگ احد از مجروحان پرستاری می‌کردند و درصحنه مبارزه و پشت جبهه به مسلمانان کمک می‌کنند و این الگوی بارز زن اسلامی است که در صحنه‌های جنگی و سیاسی با صلابت حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به حماسه آفرین‌های زنان ایرانی در دفاع مقدس، عنوان کرد: غربی‌ها و فمینست‌ها شخصیت زن را به بهانه آزادی لگدمال می‌کنند. از زنان به عنوان ابزار در تبلیغات خود استفاده می‌کنند. آن زنی که در فرهنگ غرب تعریف می‌شود کجا و زن تربیت شده فرهنگ حضرت زهرا کجا.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امپراطور رسانه‌ای هالیوود بزرگ‌ترین اقدامات فرهنگی را برای زنان و مادران اسلامی در نظر گرفته شده است تا قداست و جایگاه والای زن و مادر در جامعه اسلامی را خدشه‌دار کنند.

دشمنان جمهوری اسلامی همواره دچار اشتباه محاسباتی هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ابراز داشت: دشمنان ما همواره در حال انجام اشتباهات متعددی هستند و سپاسگزاریم که خداوند دشمنان اسلام را از احمق‌ترین‌ها قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا، اشتباهات آمریکایی‌ها در محاسبات را به آن‌ها متذکر شدند. در گذشته ایران را جزیره ثبات معرفی می‌کنند اما چند سال بعد انقلاب اسلامی سر بلند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: پس از پیروزی انقلاب تصور می‌کردند با انجام اقداماتی مانند جنگ، کودتا و … می‌تواند به انقلاب خدشه وارد کنند اما تمام برنامه‌ریزی‌های آنان شکست خورد. چراکه نمی‌دانند انقلاب اسلامی ریشه‌دار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: تصور می‌کردند می‌توانند کودتاهای رنگی خود را با رنگ سبز در ایران نیز اجرا کنند، اما شکست خوردند، چراکه مردم ایران را نمی‌شناسند و تماماً در تحلیل‌های خود دچار اشتباه هستند.

منابعی علاوه بر بودجه عمومی، برای جبران عقب‌افتادگی تاریخی در نظر گرفته شود

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان، تصریح کرد: تصمیمات خوبی در این سفر به نفع مردم اتخاذ شد. نماینده اقشار مختلف مردم در این سفر حضور پیدا کردند و بخشی از مشکلات و مسائل را مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان داشت: در این سفر مشکلات به صورت کامل مطرح شد و رئیس جمهور نیز به دقت گوش می‌دادند. می‌توان گفت این سفر باعث شد که دیدی از استان هرمزگان به مسئولین کشور داده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: استان هرمزگان در زمینه فقر رتبه اول را دارد که باید برای رفع مشکلات مردم به استان‌های برخوردار برسد.

وی گفت: دولت باید علاوه بر بودجه‌هایی که به صورت سالانه برای استان هرمزگان در نظر می‌گیرد، منابعی را نیز برای جبران فقر و عقب افتادگی تاریخی در نظر گرفته شود.

بازسازی خانه‌های تخریب شده در اثر سیلاب در دستور کار قرار بگیرد

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: از تمام روستاهای سیل‌زده شهرستان میناب و رودان بازدید کردم و مشکلات مردم را شنیدم.

وی تصریح کرد: اولین مطالبه مردم این بود که مسیر رودخانه اصلی که از شاخه اصلی منحرف شده است و سه شاخه فرعی تشکیل شده است و روستاهای میناب را تهدید می‌کند، تدبیری اندیشیده شود که رودخانه به مسیر اصلی برگردد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه میناب، گفت: من نمی‌گویم که شن و ماسه از رودخانه‌ها برداشت نشود، اما این عمل باید با تدبیر و مدیریت کارشناسی انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: درخت‌هایی که در بستر رودخانه سبز شده است که آب را منحرف می‌کند و این درخت‌ها باید به صورت مستمر کنده شوند.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: در اثر سیل اخیر یک هزار و هفت خانه تخریب شدند که قابل بازسازی و زندگی نیستند. لازم است برای تأمین خانه مردم تدبیری انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: در این سفری که داشتیم، مردم گله‌ای از مسئولین نداشتند و با وجود مشکلاتی که داشتند می‌گفتند که مسئولین از جمله قرارگاه مدینه منوره که حدود ۸ کیلومتر دایک حفاظتی برای روستاهای میناب ایجاد کرده بود، در تمام طول بحران در کنار ما بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خداداد عباسی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    اینجانب خداداد عباسی از کشاورزان میناب روستای دم شهر کل کشاورزی اینجانب صد در صد تخریب شد حتی ترانس برق چاه کشاورزی نیز ا ب برده و تا الان تاریخ ۱۱/۱۵ هیچ یک از مسیولین حتی شورا و دهیار محل جواب تلفن رو نمی‌دن اونوقت سرنا دست گرفتین کمک به سیل زده گان پس کو