پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله علوی سبزواری

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد آرامش و سکوت را از ویژگی‌های بارز آیت الله علوی سبزواری دانست و افزود: تا از او سوالی نمی‌شد حرفی نمی‌زد؛ در سفر حجی که در خدمت ایشان بودیم، انسان بسیار آرامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمد حسین علوی سبزواری که در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مرگ یک پندار نیست، یک واقعیت و حقیقت مطرح در زندگی افراد است، گفت: یکسری افرادی در دنیا از زندگی خود خوب استفاده کردند؛ مرحوم آیت الله علوی از شخصیت‌هایی بود که از عمرش خوب استفاده کرده بود.

وی با اشاره به کلام امیرالمؤمنین که فرمود عمر دنیا به اندازه یک روز یا نصف روز است و خیلی زود تمام می‌شود، گفت: ما بین به دنیا آمدن و از دنیا رفتن را گویند عمر؛ عمر سرمایه و بهره ما است؛ و اگر عمر رفت به هیچ وجه بر نمی‌گردد؛ حضرت امیر فرمود: امروز تمام شده و پرونده‌اش بسته شده و فردا نیز می‌آید و پرونده‌اش بسته می‌شود؛ عمر به سرعت می‌گذرد و وقتی انسان می بیند کأنه که در محضر پروردگار در حال جواب پس دادن است.

این استاد حوزه با بیان اینکه انسان‌ها وقتی متولد می‌شوند، همه نوزاد و یکسان هستند، گفت: تفاوت انسان‌ها موقع رفتن از این دنیاست، این تفاوت را انسان با دست خودش می‌سازد، پس انسان باید چشمش را باز کند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم علوی سبزواری در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده و تحت تکفل جدش بود، گفت: مدتی را در سبزوار بود سپس به مشهد عزیمت کرد، و پس از آن به قم آمد و در قم بر اساس نیازی که احساس می‌کرد حضور اساتید متعددی را درک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری آرامش و سکوت را از ویژگی‌های بارز این عالم ربانی دانستند و افزودند: تا از او سوالی نمی‌شد حرفی نمی‌زد؛ در سفر حجی که در خدمت ایشان بودیم، انسان بسیار آرامی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله سبزواری به کارهای خیر و حوزه داری مشغول بود و درب خانه‌اش بر روی مردم باز بود، گفت: یک استوانه‌ای بود در سبزوار برای مردم؛ فقدان ایشان خسارت است؛ پیام مراجع و رهبری نشان از این دارند که ایشان انسانی خدوم بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha