پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به دستورات اخیر رئیس‌جمهور به نظام بانکی، اظهار کرد: نظام فعلی بانکی مریض است و باید درمان شود تا مردم بتوانند از تسهیلات بانکی بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با قدردانی از زحمات و خدمات دولت سیزدهم در راستای کاهش و رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند تا مشکلات جامعه کاهش یابد.

وی با اشاره به تقویت ارتباطات با شرق جغرافیایی، افزود: در این دولت ارتباطات ملت ایران با کشورهای شرق آسیا ازجمله چین و روسیه زنده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: در مقطعی برخی دولتمردان تمام نگاه خود را به غرب و مذاکرات هسته‌ای دوخته بودند، اما در این دولت به این صورت نیست، زیرا مذاکرات انجام می‌شود، اما مسئولان زندگی مردم را به مذاکرات گره نزده‌اند، بلکه در کنار پیگیری مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، تلاش می‌کنند اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مذاکرات این دوره متفاوت است، افزود: در دوره قبل شاید تیم غربی زمین بازی را مشخص می‌کرد مثلاً اعلام می‌کردند باید فردو بسته شده و سانتریفیوژها را جمع کنید یا غنی‌سازی را به فلان درصد کاهش دهید؛ اما امروز تیم مذاکره‌کننده ما زمین بازی را تعیین کرده و تیم ما است که تعیین می‌کند تحریم‌ها باید برداشته شده و راستی آزمایی شود.

وی تصریح کرد: ما امروز ارتباطات خود با کشورهای همسایه را وسیع کرده‌ایم و همچنین با روسیه و چین که قدرت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دنیا هستند، مراودات مناسبی داریم، اما جهان غرب به‌ویژه آمریکا از تعاملات و ارتباطات ایران و روسیه و چین به وحشت افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم با هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، مسیر عزت را طی می‌کند و شبانه‌روز در حال کار و تلاش است، ازاین‌رو انتظار می‌رود همه مسئولان استانی نیز به همین صورت فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان استانی و محلی می‌خواهند در این دولت مفید و مؤثر بوده و مردم از آن‌ها رضایت داشته باشند باید شبانه‌روز در حال کار و فعالیت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: استاندار هم باید بر مدیران و مسئولان نظارت داشته باشد تا اگر کسی انگیزه و توان لازم برای کار کردن ندارد و نمی‌تواند با دولت همراهی کند و کار جهادی، میدانی و انقلابی داشته باشد برای او جایگزین تعریف کند تا این حرکتی که آغاز شده به سرانجام نیک خود برسد.

نظام بانکی مریض است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به دستورات اخیر رئیس‌جمهور به نظام بانکی، اظهار کرد: نظام فعلی بانکی مریض است و باید درمان شود تا مردم بتوانند از تسهیلات بانکی بهره‌برداری لازم را داشته باشند، درحالی‌که اکنون دریافت سودهای نامتعارف و درخواست ضمانت‌های دشوار، مردم را آزرده کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا این مشکلات و موانع برطرف شده و قوانین بانکداری ما به مبانی اسلامی و دینی نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha