پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: بحمدالله نظام اسلامی در سیاست خارجی، تعاملاتی را با کشورهای چین و روسیه آغاز کرده که این حرکت می‌تواند زمینه‌ساز خنثی انزوای قدرت‌های استکباری غربی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، در خطبه‌های نماز جمعه چغادک با اشاره به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) یک شخص نیست، بلکه یک جریان و یک منظومه فکری و نظام تربیتی و در واقع یک «مکتب» است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با برشمردن دو شاخصه مهم مکتب فاطمی گفت: یکی جامعیت و دیگری، اعتبار و تضمین سعادت بشر است که این دو شاخصه به نحو عالی در مکتب فاطمی وجود دارد؛ نرم افزار مدیریت الهی، مکتب فاطمی است، به همین جهت از امام زمان (عج) که منجی بشریت است هم نقل شده است که می‌فرمایند: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ».

وی بیان کرد: مکتب فاطمی، معیار ارتباط مومنانه بشر با خداست و حدیث مشهور نبوی (ص) ناظر به همین حقیقت است؛ حضرت صدیقه طاهره الگوست زیرا نقشه راه حرکت کلان عالم به سمت هدف خلقت را ترسیم می‌کند و طبیعتاً هر چه ما از حیث زمانی به زمان ظهور نزدیک تر می‌شویم، حضرت زهرا (ع) برای دنیا بیشتر شناخته خواهد شد.

حجت الاسلام خدری، مهمترین نقش زن و مادر از نظر اسلام را انسان سازی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ مردی که بزرگترین حادثه دوران معاصر یعنی انقلاب اسلامی با رهبری‌های او تحقق یافت در مورد مقام زن می‌گوید: «قرآن کریم انسان ساز است، و زن‌ها نیز انسان ساز. اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته بشود، ملت‌ها شکست خواهند خورد». همچنین در مورد مقام مادر می‌گوید: «خدمت مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است، و از خدمت همه کس بالاتر است».

وی اضافه کرد: نقش مادری و نقش خانه‌داری نقش بسیار مؤثر و بلند مرتبه‌ای است، زیرا باعث تربیت انسان و تربیت جامعه می‌شود، از این رو حضرت زهرا (س) با آن شأن و مرتبه والا که در حد شأن یک پیامبر است، خانه‌داری و مادری می‌کند. این نقش برجسته تربیتی و راهبری جامعه است که زنان می‌توانند داشته باشند، لذا چند سال قبل رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر روز زن و روز مادر را به نام روز رهبر نامگذاری می‌کردند هم درست و به جا بود.

تعامل با کشورهای شرقی زمینه ساز خنثی شدن تحریم‌ها و انزوای غربی‌ها است

حجت الاسلام خدری با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: بحمدالله اخیرأ نظام اسلامی در سیاست خارجی، تعاملاتی را با کشورهای چین و روسیه آغاز کرده که این حرکت می‌تواند زمینه‌ساز انزوای قدرت‌های استکباری غربی باشد که همیشه تلاش می‌کنند به منافع ملت ما ضربه بزنند. این اقدام می‌تواند تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ما را به تدریج خنثی کند.

امام جمعه چغادک ادامه داد: این اقدامات پیش از این هم امکان پذیر بود و اگر شده بود، امروز ما وضعیت بهتری داشتیم ولی متأسفانه در دولت گذشته ما علاوه بر تحریم خارجی دچار خود تحریمی و تحریم داخلی هم بودیم که إن شاءالله با اقدامات خوب رئیس‌جمهور امیدواریم وضعیت بهتری را به تدریج شاهد باشیم.

علت عمده رویگردانی مردم و جوانان از مسؤلین، عمل نکردن به وعده‌ها است

حجت الاسلام خدری ضرورت وفای به عهد و پرهیز از خلف وعده در زندگی مومنانه را بسیار مهم دانست و گفت: از ضروریات زندگی انسان مؤمن و با تقوا، وفای به عهد و پرهیز از خلف وعده است.

خطیب جمعه چغادک با اشاره به سخنان پیامبر (ص) درباره وفای به عهد گفت: حضرت محمد (ص) می‌فرماید: وعده، دَین است؛ وای بر کسی که وعده دهد و خُلف وعده کند، وای بر کسی که وعده دهد و خلف وعده کند، وای بر کسی که وعده دهد و خلف وعده کند.

وی با بیان اینکه وعده مسئ ولین به مردم باید عمل شود، افزود: وعده انسان‌ها به یکدیگر در خانواده و در جامعه حتماً باید عمل شود تا جامعه خوب محقق گردد؛ اگر مردم و مسؤولین به وعده‌های خود عمل نکنند، بی اعتمادی در جامعه رواج می‌یابد و امنیت روانی جامعه به خطر می‌افتد.

حجت الاسلام خدری بیان کرد: علت عمده رویگردانی مردم، به ویژه جوانان از مسؤولین به خاطر عمل نکردن به وعده‌ها است. کسی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرد و در برابر قرآن سوگند می‌خورد باید به سوگندش و وعده‌هایش عمل کند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha