جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه بندر انزلی

حوزه/ خطیب جمعه بندرانزلی گفت: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است، باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرانزلی با استناد به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»، اظهار داشت: خداوند متعال همه انسان‌های مؤمن را امر به رعایت تقوا می‌فرماید و بعد از امر به رعایت تقوا می‌فرماید وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ، که یک مصداق از رعایت تقواست؛ اینکه انسان همراه با اولیا الهی باشد.

وی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار و حبیبه الهی نقش بسیار مؤثری در هدایت انسان‌ها و تبیین معارف دین به صورت گفتاری و عملی داشته‌اند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به دهه مبارک فجر هستیم و باید هم آحاد مردم و هم مسئولین این دهه را گرامی بدارند و جشن‌های باشکوهی برگزار شود، خاطرنشان کرد: در دهه فجر ۵۷ انقلاب اسلامی و ملت عزیز بر رژیم مستبد پهلوی و استکبار جهانی پیروز شد و کشور از سلطه بیگانگان آزاد و استقلال برای ملت پدید آمد از نعمات بزرگ الهی است.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: در دهه فجر مقدمات تشکیل و استقرار نظام اسلامی با رأی ملت فراهم شد؛ نظام اسلامی بهترین و مترقی‌ترین نظام برای اداره جامعه است که متضمن سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها می‌شود، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که گاهی دشمنان شبهه پراکنی می‌کنند که چرا وضع مردم بعد از ۴۳ سال اینگونه است؟

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کرد: هر نظامی در هر کجای دنیا مبتنی بر دو مسئله اصلی و اساسی است، یکی قانون اساسی آن کشور که مبنا و چارچوب تشکیل حکومت است و دیگری مجریان و کارگزاران قانون؛ طبق بررسی همه محققین و افراد برجسته در علوم سیاسی و رشته‌های مرتبط قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران جامع‌ترین و مترقی‌ترین و کامل‌ترین قانون اساسی در دنیاست که خدشه‌ای هم به آن وارد نیست و این زبانزد خاص و عام است چون هم کارشناسانه و بر اساس تعالیم دینی و دستورات الهی بود و هم با جهان امروز تطبیق داده شد و اگر در آن نقصی وجود داشت قطعاً دشمنان تاکنون آن را به رخ می‌کشیدند.

وی ادامه داد: در این ۴۳ سال هر جایی که موفق نبودیم دلیل عمده‌اش عدم رعایت قانون و عدم التزام به ولایت فقیه در مسئولیت‌ها و مدیران جامعه در سطوح مختلف بوده است.

امام جمعه بندرانزلی افزود: مسئله التزام به ولایت فقیه به شعار دادن نیست؛ اگر مقام معظم رهبری در بیاناتشان می‌فرمایند نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌های مدیریت اجرایی دخالت نکنند نهی رهبری است و اگر کسی دخالت کرد می‌شود عدم التزام عملی به ولی فقیه.

خطیب جمعه بندرانزلی گفت: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است، باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شود، اگر می‌فرمایند از عناصری که نامطمئن بودن خود را به اثبات رسانده‌اند مطلقاً استفاده نکنید.

حجت الاسلام شمس الدین در پایان گفت: هفته آینده سفر ریاست جمهوری به استان را داریم و امیدواریم این سفر همچون سایر سفرها منشأ خیر و برکت برای استان باشد و هم ان‌شاءالله آنچه نیاز برای اصلاح امور و رفع مشکلات استان است رخ دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha