جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه برازجان

امام جمعه برازجان، دهه فجر را مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران و ۲۲ بهمن روز تجدید عهد با امام(ره) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن، مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های امروز ابراز داشت: علت بقا و استمرار انقلاب اسلامی اراده و رأی مردم بوده است، لذا مردم انقلاب اسلامی و نظام را متعلق به خود می‌دانند و در حراست از آن از هیچ کوششی دریغ و کوتاهی نمی‌کنند.

امام جمعه برازجان گفت: رهبر انقلاب و نظام بر عهده ولی فقیه بوده که نیابت عامه از امام عصر (عج) دارد و دارای ویژگی‌هایی همچون تخصص در اسلام، صراحت، شجاعت، صلابت، قاطعیت، سازش ناپذیری، ظلم ستیزی، برگرفته از آموزه‌های دین مقدس اسلام که مورد اعتقاد مردم ایران است می‌باشد. همچنین شرایط استمرار و وحدت و انسجام ملت ایران در سایه اطاعت از اسلام و پیروی از فرامین رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران و ۲۲ بهمن روز تجدید عهد با امام (ره) است، اظهار کرد: خاطره دهه مبارک فجر بزرگترین خاطره ملت ما بعد از ورود اسلام به ایران است. دهه فجر تجدید قوای نیروهای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق ملت با انقلاب و عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد.

حجت الاسلام مصلح با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: تبریک و تکریمی که پیامبر اعظم (ص) از این بانوی یگانه در مواقف گوناگون دارند از یک سو و تبیین موقعیت حضرت در تداوم رسالت و از سوی دیگر خط بطلان بر افکار تحقیرآمیز جاهلی نسبت به زنان بود.

مصلح ادامه داد: همانگونه که در سیره نبوی تکریم زنان، خلق و خوی کریمان و بزرگان توصیف شده است، به فال نیک می‌گیریم که این میلاد استقبالی است برای ایام دهه شکوهمند فجر و از آن حضرت در غلبه بر مشکلات جامعه خصوصاً مشکلات بانوان مدد می‌جوییم.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) در ابعاد وجودی حیات خویش الگوی جامعه نه فقط برای زنان بلکه برای همه است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha