پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قمی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قمی، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های اجتماعی بانوان و همسران امامان، گفت: من منطق راهیاری، منطق شریکة الامام و حضور جدی بانوان برای به میدان آوردن مردم جهت رفع مشکلات با محوریت امام را نجات بخش می‌دانم و به اثرگذاری این منطق امید بسیاری دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در جمع بانوان راهیار و همسران مدیران کل و معاونین شهرستان‌ها، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران بنیاد هدایت به دلیل برگزاری نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها»، گفت: حضور من در جمع بانوانی که از نگاه من مجاهد محسوب می‌شوند، یک دلیل بیشتر ندارد و آن هم فرصت را مغتنم شمردن برای ابراز قدردانی از زحمات، مشقت و مجاهدت‌های آنان در مسیر فرهنگ جامعه منتظر و مهدوی است.

وی افزود: وقتی کثرت مشغله‌های فرهنگی مانع می‌شود که همسرانتان را بیشتر در کنار خود و فرزندانتان ببینید، یقیناً مأجور عندالله است و اگر نیت کنید که دشواری و مشقت‌های این مسیر را نذر امام عصر (عج) نمائید، موهبت‌های معنوی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه از زمان خاتم پیامبران مسئولیت تبلیغ و اقامه دین و حق، برعهده خانواده‌ها گذاشته شد، اظهار داشت: خداوند برای هدایت بشر طرح و نقشه‌ای دارد و طرح هدایت را با افراد مختلفی پیش می‌برد و از زمان رسول اکرم (ص) مسئولیت تبلیغ و اقامه دین و حق بر عهده یک خانواده گذاشته شد و آن حضرت نیز با مجاهدت‌های حضرت خدیجه (س) این بار را به مقصد رساند و پس از پیامبر (ص) نیز همین رویه جاری بوده است.

وی اضافه کرد: محور از همان ابتدا یک خانواده بوده است و اهل این خانواده در کنار یکدیگر در امر اقامه حق وظیفه دار شده‌اند؛ در زمان حضرت علی (ع) نیز این مأموریت بر دوش حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گذاشته شد و تقسیم کاری بین آن‌ها اتفاق افتاد؛ گاهی حضرت علی (ع) باید در داخل خانه بنشیند و حضرت زهرا (س) در مسجد خطبه بخواند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین اذعان داشت: اصرار سیدالشهدا (ع) برای حرکت به سمت کربلا این است که با خانواده این مسیر را طی کند؛ علی رغم اینکه می‌دانست چه مسیر دشواری را پیش رو خواهد داشت و اگر این خانواده نبودند و روایتگری نمی‌کردند، مسیر هدایت به سرانجام نمی‌رسید.

او در ادامه با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س) گفت: اولین وظیفه بانوان مادری است و اولین وظیفه ما نیز تکریم بانوان مجاهد است؛ البته منظور از مجاهدت، کسی نیست که صرفاً مجاهدت همسرش را پذیرفته و سختی آن را متحمل می‌شود بلکه منظور کسی است که خودش نیز مجاهد است و زحمتی را برعهده گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان سخنرانی خود با بیان اینکه اتفاقات بزرگ همواره با پشتیبانی بانوان رقم خورده است، عنوان کرد: علامه طباطبایی المیزان خود را نتیجه پشتیبانی همسرش می‌داند و هر زمانی که بانوان در صحنه حاضر شدند شاهد اتفاقات ارزشمندی بوده‌ایم و مهمترین دلیل استقبال از این نشست نیز حضور ارزشمند شما بانوان است که به زعم خود از مجاهدت‌های شما در این مسیر قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی سپس در نشستی صمیمی با راهیاران استانی و منطقه‌ای شبکه شریکة الامام، برگزاری این نشست را فرصتی مغتنم شمرد و گفت: بلایی در حیات مجاهدانه و طلبگی ما اتفاق افتاده که بلای دیوان سالاری یا همان بروکراسی است که در برخی موارد مقام و جایگاه و رسمیت نهادها و سازمان‌ها ما را از رسالت‌های دینی و الهی و انسانی خود باز می‌دارد.

وی افزود: وقتی یک سازمان دولتی وظیفه رسیدگی به امور روحانیت را برعهده می‌گیرد، مردم کم کم از این مسئولیت شانی خالی می‌کنند و منتظر سازمان‌ها و مسئولیت و بودجه می‌مانند با این تفکر که این ابزارها گره‌گشا خواهند بود اما تجربه ثابت کرده این موارد گره‌ای باز نمی‌کند و آنچه تاکنون گره‌گشا بوده اراده‌های مؤمنانه و مجاهدانه انسان‌های بزرگ بوده است که برخی از این افراد در جایگاه‌های حاکمیتی هم قرار داشته‌اند اما وقتی دقت می‌شود خود این افراد و نه پست و مسئولیت آن‌ها حلال مشکلات بوده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات همچنین خاطرنشان کرد: من منطق راهیاری، منطق شریکة الامام و منطق کمک و معاضدت و حضور جدی بانوان برای به میدان آوردن مردم جهت رفع مشکلات با محوریت امام را نجات بخش می‌دانم و به اثرگذاری این منطق امید بسیاری دارم.

او به نقش ارزشمند بانوان در جامعه اشاره و عنوان کرد: صحبت از اهمیت وجود بانوان در عرصه‌های اجتماعی کافی نیست، آن چیزی که نشان از ارزش قائل شدن برای بانوان دارد، سپردن نقش و مسئولیت به آن‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها در این مسئولیت‌ها می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تلاش و جدیت در امر هدایت، امامت و راهیاری را اتفاق پر برکت و مهمی دانست و بر انجام مباحثه‌های تفصیلی با مسئولان و متولیان بنیاد هدایت، جهت دست‌یابی به نتایج بهتر و بیشتر تأکید کرد و گفت: به عقیده من این کار می‌تواند سایر سرمایه‌های ما همچون هیئات مذهبی را هم به حرکت در آورد و من این حرکت را مبدأ اتفاقات بزرگ‌تری می‌دانم.

وی اضافه کرد: جنس کاری که شما بزرگواران بر عهده گرفته‌اید، از خود گذشتگی و جان مایه آن انسانیت و ایثار است؛ بنابراین به اثر بخشی این حرکت امید بسیاری دارم و از حضور ارزشمند شما در این صحنه و حرکت عظیم قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha