جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، به مناسبت فرا رسیدن دوم بهمن، سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم پهلوی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن دوم بهمن، سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم پهلوی پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ
سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

دوم بهمن در تاریخ استان آذربایجان غربی و ارومیه برگ زرینی است که در عداد حماسه‌های سایر شهرها و استان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

دوم بهمن روزی بود که برای اولین بار یک مسجد (مسجد اعظم ارومیه) از سوی رژیم پهلوی به توب بسته شد. که اولاً نشان از کینه وعداوت رژیم با نمادهای دینی دارد و ثانیاً بیانگر دشمنی با جوهره انقلاب اسلامی می‌باشد که برگرفته از اعتقادات دینی و برخاسته از مساجد است.

برای استقرار نظام دینی شهدا و مجروحین بسیاری از سوی مردم مبارز ارومیه در این روز تقدیم انقلاب شد. بر تک تک مسئولین و نویسندگان و رسانه‌ها فرض است که این حماسه را به نحو احسن به جوانان شهر و استان بشناسانند و نگذارند دوم بهمن از یادها فراموش شود.

یاد حماسه سازان و شهدای آن روز و یاد حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی (ره) را گرامی می‌دارم.

سید مهدی قریشی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha