سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست مدیریت هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه با شبکه المنار

حوزه/ نشست همکاری مدیریت هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و نماینده شبکه المنار در سالن جلسات جشنواره هنر آسمانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست همکاری مدیریت هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و نماینده شبکه المنار در سالن جلسات جشنواره هنر آسمانی در قم برگزار شد.

این نشست با حضور حجج اسلام قربانی مدیرکل اداره هنر و تبلیغ نوین، مردانی کارشناس مسئول حوزه هنر، علوی مدرس و پژوهشگر و خانم‌ها کریستیان گیوم مستندساز و خبرنگار فرانسوی و لیلا مزبودی نماینده و خبرنگار شبکه المنار برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام قربانی مدیر هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، به تبیین فعالیت و ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه علمیه پرداخت و بیان کرد؛ حوزه علمیه امروز با حوزه ۱۰ سال قبل متفاوت است و خوشبختانه رشته و مباحث علمی مختلفی در کنار علوم حوزوی قرار گرفته و ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده که در حال حاضر خبرگزاری رسمی حوزه به چند زبان زنده دنیا در حال فعالیت است و اخبار و مطالب به زبان‌های مختلف در حال انتشار در فضای مجازی است.

مدیر اداره هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در ادامه به پررنگ شدن بحث هنر در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: از ظرفیت دیگر حوزه علمیه نیروی انسانی آن است که با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم ۲۰۰۰ طلبه هنرمند شناسایی کنیم که در رشته‌های مختلف تخصص دارند. وی ادامه داد؛ بعضی از طلاب هنرمند به صورت جهادی در خارج از کشور نمایشگاه هنری برگزار می‌کنند و به تبلیغ اسلام و انقلاب می‌پردازند که متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها این فعالیت‌ها کمتر شده است.

حجت الاسلام قربانی در ادامه به اهمیت فضای مجازی با استناد به منویات رهبر انقلاب پرداخت و گفت؛ امروز حوزه علمیه توجه خاصی به فضای مجازی دارد و با نگاه ویژه خود با ۱۱ زبان زنده دنیا در تمام شبکه‌های اجتماعی طلاب در حال تبلیغ هستند.

مدیر اداره هنر و تبلیغ نوین در پایان به نگاه ویژه حضرت آیت اعرافی به انعقاد تفاهم نامه اشاره کرد و خواستار امضای تفاهم نامه بین این اداره و شبکه المنار شد.

سپس حجت الاسلام سید سلمان علوی مدرس و پژوهشگر غرب شناس با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در خارج از کشور به اهمیت بحث هنر در رساندن پیام انقلاب و اسلام به جهانیان پرداخت و گفت؛ متأسفانه امروز رسانه در اختیار غرب است و به جای ثبت حماسه‌های ملی و مذهبی در کتاب گینس با تمام قدرت در حال سانسور کردن آنها هستند.

وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت طلاب هنرمند شد و افزود؛ امروز جهان در حال تجربه یک دوگانه جدید است و مرزهای جغرافیایی کمرنگ شده اند و بسیاری از ملت‌ها امروز علم مبارزه با نظام سلطه برداشته اند که وجه مشترک همه ما ظلم ستیزی است که ما را دور هم جمع کرده و مرزهای جغرافیایی را از بین برده است.

در ادامه این نشست سرکار خانم لیلا مزبودی خبرنگار و نماینده شبکه المنار از لبنان به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت این شبکه پرداخت و خواستار ایجاد تفاهم نامه با اداره هنر و تبلیغ نوین شد.

نماینده شبکه المنار در ادامه به فعالیت خود در تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت؛ به خاطر تألیف کتاب شهید حاج قاسم سلیمانی به ایران سفر کرده ام تا با تحقیقات میدانی و کتابخانه ای بتوانم شخصیت حاج قاسم سلیمانی را تبیین کنم.

خبرنگار شبکه المنار در ادامه به زوایای مختلف شخصیت حاج قاسم اشاره کرد و گفت؛ با محوریت دو زاویه با کمک هنرمندان در حال تهیه مستندی از زندگی حاج قاسم هستیم. اولین زاویه شخصیت سیاسی شهید سلیمانی به عنوان مؤسس و محور مقاومت در منطقه و جهان و تلاش‌های که ایشان در مبارزه با داعش و گروه‌های تکفیری داشتند و زاویه دوم شخصیت اعتقادی و شخصی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سپس سرکار خانم کریستیان گیوم مستندساز و خبرنگار فرانسوی ضمن توضیح علت مسلمان شدن خود به اهمیت موضوع هنر در مراکز علمی و فرهنگی فرانسه اشاره کرد و خواستار برگزاری نمایشگاه هنری طلاب و روحانیون در فرانسه شد.

این مستندساز و خبرنگار فرانسوی در پایان سخنان خود به بایکوت خبری و فشارهای دولت در عدم تحقق آزادی بیان اشاره کرد و بهترین روش برای انتقال پیام انقلاب و اسلام به اروپا را استفاده از ظرفیت هنر دانست.

لازم به ذکر است: در پایان جلسه مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین دو مجموعه انعقاد شود و حاضرین از بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف زبان‌های خارجی سایت‌های حوزوی دیدن کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha