پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسنی

حوزه/ اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به مناسبت دوم بهمن با صدور پیامی بر استمرار راه شهدا و علما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت دوم بهمن سالروز قیام مردم ارومیه علیه رژیم پهلوی، بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه در ادامه می‌آید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

حرکت عظیم انقلاب اسلامی بر پایه مکتبی بودن، رهبری مراجع و روحانیت و در رأس آن حضرت امام و حضور آگاهانه مردم بود.

یعنی مکتب، رهبر و امت سه رکن اساسی انقلاب بود و علت ایجاد کننده انقلاب همان علت ابقاء کننده آن هم هست، یعنی اگر ارزش‌ها در رأس قرار گیرند و امت گوش به فرمان رهبر الهی باشد انقلاب در عرصه‌های مختلف پیش خواهد رفت و صدمه به هر یک از سه رکن خسارت بار خواهد بود.

دوم بهمن نمادی از این سه رکن بود که با رهبری روحانیت و علما، مردم علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند و نام ارومیه را در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان شهری پیشتاز در مبارزه با پهلوی ثبت و در دوم بهمن سقوط حکومت شاهنشاهی را اعلام کردند.

نقش بی‌بدیل و غیر قابل انکار روحانیت و علمای بزرگ شهر، در رأس آن مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی غیر قابل انکار و چشم‌پوشی است. اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این روز عزیز و شهدای دوم بهمن سال ۵۷ و تاکید بر استمرار راه شهیدان و علما، تبیین این وقایع تاریخی انقلاب به نسل جدید انقلاب را لازم و ضروری می‌داند.

اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha