جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انصاري راد

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر این‌که باید نقش «مادر» در جامعه امروزی تبیین شود، گفت: می‌بایست تمام ابعاد نقش «مادر» و «همسر» از محیط خانه به فرزندان آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تبیین نقش همسری و مادری در جامعه، برنامه‌هایی تدوین و اجرا شده است، اگرچه در این زمینه کتاب‌های متعددی به رشته تحریر درآمده است و پژوهش‌ها و پایان نامه‌های علمی به آن پرداخته‌اند، اما متأسفانه در عینیت جامعه آن گونه که باید و شاید تحقق نیافته است.

وی افزود: باید چرایی تغییر مسیر جامعه امروزی از مسیر اصلی خود و تحت تأثیر سبک زندگی غربی قرار گرفتن آن بررسی و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیش از پیش در جامعه امروزی تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه در تبیین نقش و جایگاه مادری و همسری حضرت فاطمه (س) در جامعه، به لحاظ مبانی کمبود نداریم، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید در زمینه نقش مادری و همسری، مبانی و محتوا نداریم. قرآن به عنوان کتاب اصلی بهترین مبانی است که نظام زندگی انسان را تعیین می‌کند.

انصاری راد ادامه داد: این کتاب آسمانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … برنامه‌هایی دارد و در آیات قرآن به گونه‌ای است که برای تمام مراحل زندگی انسان راهکارهای متنوع و کارساز ارائه شده است.

وی ابراز کرد: در پاسخ به این سوال که فلسفه خلقت زن چیست و چرا خداوند برای زن را مردان قرار داده است باید گفت یکی از دلایل آن، ایجاد آرامش و سکونت است مردان موظفند مایحتاج زندگی زنان را فراهم سازند و زنان نیز می‌بایست آرامش مرد را تأمین کند و این امر با ایجاد محیطی امن همراه با آرامش در خانه محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: یکی از ریشه‌های اصلی طلاق، نبود آرامش در زندگی و عدم توجه به تأمین و حفظ آن در محیط خانه است و معضل طلاق نیز ریشه بسیاری از کج روی‌ها در جامعه است.

انصاری راد از روایات به عنوان دیگر مبانی برای تبیین نقش مادری و همسری زن در جامعه نام برد و گفت: آیات فراوانی که از ائمه اطهار به ما رسیده است در کنار قرآن، از اهم مبانی است که می‌بایست مورد توجه همگان قرار گیرد. حقوق زن جایگاه زن و مادری فرزند آوری تربیت فرزند تربیت نسل همه و همه در آیات تبیین شده که می‌بایست به آن پرداخته و به جامعه هدف تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اذعان داشت: جهاد زن از نگاه حضرت علی (ع) خوب شوهرداری کردن است به عبارتی اگر زن این وظیفه را به خوبی در محیط خانه به انجام برساند محیط امنی برای همسر و تمامی اعضای خانواده فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه زن می‌بایست خلأء های عاطفی شوهر را تأمین کند، گفت به اشتباه برخی افراد دین اسلام و قرآن ناکارآمد است و نتوانست در ابعاد زندگی افراد راهکار ارائه در حالی که این تعبیر بسیار اشتباه است و قرآن برای تمامی مراحل زندگی انسان برنامه دارد.

انصاری راد با بیان اینکه زن وظایفی در قبال شوهر دارد تصریح کرد: آیات، روایات، اجماع علما بر اساس مبانی قرآن و حکم عقل به تبیین نقش مادرانه زن و همسری وی در خانه پرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: برای برون‌رفت از شرایط و نابسامانی که همه برای تبیین نقش مادری بسیج شده‌اند می‌بایست برای از بین بردن فاصله‌ای که با فرهنگ اهل بیت (ع) ایجاد شده است گفتمان سازی کنیم متأسفانه امروزه برخی از بانوان انجام رسالت همسری و مادری خود و فرزندآوری را فراموش و به نگهداری از سگ روی آورده‌اند که این اقدام ناشایست، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه نقش مادری در جامعه امروزی باید تبیین شود، ابراز داشت: باید تمام ابعاد نقش مادری و همسری از خانه و خانواده به فرزندان آموزش داده شود. همچنین محیط مدرسه و خانه و رسانه‌ها نیز هرکدام به نوعی موظفند به تبیین و تشریح نقش مادری و همسری زن در جامعه امروزی بپردازند.

انصاری راد در پایان بر ارائه الگوهای موفق در زمینه همسرداری و مادری به زنان و دختران و تاکید کرد و گفت: می‌بایست الگوهای موفق جامعه را به زنان و دختران به عنوان مادران آینده معرفی کرد تا نقشه راهی برای این قشر تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha