پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: روحانیت هر کجا ببینند انقلاب و دین از مسیر اصلی خود خارج می شود، وارد میدان خواهد شد و تقیه نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌دژ که در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه تبلیغ یکی از رسالت‌های انبیا و اولیای الهی است، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه انبیا و معصومین ابلاغ دین است و امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی و فضای مجازی روش‌های تبلیغ هم متفاوت است.

وی با بیان اینکه تبلیغ مسئله‌ای است که علمای دین به عنوان وارثان انبیا بدان اهتمام دارند، اضافه کرد: برای مبلغ دین بازنشستگی وجود ندارد و تا آخر عمر وظیفه تبلیغ را بر دوش دارند و این از آیه یبلغون به دست می‌آید.

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: مبلغین راستین علوی و نبوی از احدی جز خداوند نمی‌ترسند و علت محدثه نظام اسلامی علما هستند و عالمی از حوزه علمیه به نام امام خمینی (ره) که از ثمره و آثار حوزه است، انقلاب را تشکیل داد و علت مبقیه نظام هم روحانیت و علما هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای روحانیت تکلیف مهم است، گفت: در انبیا و علما تقیه خوفی وجود ندارد و بلکه تقیه بر اساس رسیدن به یک هدف الهی است که مجبور است و این مورد ذم روایات اهل بیت است که عالمی بخاطر دنیای خود در مقابل بدعت‌ها سکوت کند و چنین فرد مورد لعن قرار گرفته است و روحانیت به عنوان مرزدار و مرزبان جامعه اسلامی هر کجا ببینند انقلاب و دین و اهل بیت از مسیر خود منحرف می‌شوند، وارد شده و با آن مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام فصیح نیا، ادامه داد: عالم اگر در تبلیغ دین به خداوند اتکا کند و از کسی نترسد خداوند او را کفایت می‌کند و لذا نمره یک شهر و استان بر اساس علمای آن بلاد است چرا که روحانیت مربیان جامعه اسلامی هستند و مهم‌ترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ دین و نهادینه کردن فرهنگ نبوی و علوی است و لذا مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها باید با سازمان تبلیغات هماهنگ شوند

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های سازمان تبلیغات از سوی رهبر انقلاب است و باید دقت لازم صورت گیرد تا بدان عمل شود و برای همه فعالیت‌ها، نیات و مسائل خود باید روز قیامت جوابگو باشیم

در پایان این مراسم حجت الاسلام توحید ایمانی به عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین دژ معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha