پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/  نشست خبری اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)

حوزه/ حجت الاسلام شفیعی گفت: در دوره پنجم این جشنواره ۸۵۰ هنرمند ثبت اثر داشته اند و این عدد رشد بیش از دوبرابری تعداد آثار دریافتی را به ما اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمد شفیعی دبیر پنجمین جشنواره شعر حوزه (اشراق)، صبح امروز در نشست خبری اختتامیه این جشنواره با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: هنر زبان تفاهم عمومی جامعه بشری است؛ از گذشته‌ها هر تمدنی که قصد داشته خود را در دل جامعه تثبیت نماید از هنر بهره گرفته است.

وی افزود: اگر بناست حوزه‌های علمیه اندیشه دینی شیعی را در جامعه نهادینه کنند می‌بایست از ابزار هنر استفاده نمایند.

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر اشراق با هدف پررنگ‌تر کردن جریان شعر در حوزه‌های علمیه و ارائه آثار شاعران حوزوی به مخاطبین ادبیات راه اندازی شده است.

وی جشنواره شعر حوزه را دارای برنامه‌های متنوعی در استان‌های مختلف اعلام کرد و گفت: مخاطب هدف ما، مخاطب رسانه‌ای ما بوده است و فراخوان جشنواره از این طریق ارائه شد.

دبیر پنجمین جشنواره شعر حوزه تصریح کرد: در دوره پنجم این جشنواره ۸۵۰ هنرمند ثبت اثر داشته اند و این عدد رشد بیش از دو برابری تعداد آثار دریافتی را به ما اعلام می‌دارد.

وی با اشاره به افزایش اشتیاق به هنر در حوزه‌های علمیه افزود: علی رغم محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا تعداد شرکت کننده ها در جشنواره هنری شعر حوزه دو و نیم برابر افزایش داشته است.

حجت الاسلام شفیعی بیان داشت: در هفته گذشته داوران به جمع بندی نتایج جشنواره پرداختند و در روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه و برنامه تقدیر از برگزیدگان جشنواره شعر حوزه را خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha