جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی کارگزاران و مسئولان در نظام توحیدی اشاره کرد و گفت: مدیر در نظام اسلامی باید منطبق با مبانی دین و سنت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، ظهر امروز در سلسله درس‌هایی از نهج البلاغه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش، در مسجد قدس رشت، در ادامه شرح نامه ۲۷ امیر مؤمنان امام علی علیه السلام به حکمران مصر اظهار کرد: ویژگی‌های مدیران و کارگزاران در نظام اسلامی، اوصاف متقیان و کارگزاران و همچنین یاد مرگ و جهان آخرت از جمله بخش‌های این نامه است.

وی به ویژگی کارگزاران و مسئولان در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: کسی که در نظام الهی مسئولیتی به عهده دارد باید نگاهش به اصول و روش‌هایی که در دین مطرح است، باشد و بر این اساس مدیر در نظام توحیدی باید منطبق با مبنای دین و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عمل کند.

امام جمعه رشت با اشاره ویژگی متقیان و کارگزاران در نظام اسلامی، بیان کرد: انسان‌های پارسا، موحد و در صراط مستقیم از ۱۰ ویژگی برخوردارند و از جمله این اوصاف آن است که انسان‌های متقی و پارسا در بهترین خانه‌ها سکونت گزیده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، سکونت در بهترین خانه‌ها را به معنای زندگی در کاخ‌های مجلل ندانست و تصریح کرد: متقیان و اهل تقوا کسانی هستند که مانند توده‌های مردم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه متقیان مانند توده‌های مردم زندگی متعارفی دارند، خاطرنشان کرد: توده‌های مردم به ویژه در جوامع توحیدی آرام و بدون دغدغه زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، زندگی متقیان را از مسیر حلال و پاک ذکر کرد و گفت: خانه‌ای که با پول حلال ساخته شود انسان می‌تواند نماز با معنویت در آن بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه پارسایان از بهترین خوراک‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بهترین غذاها به معنای استفاده متعارف از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها مانند دیگران است ضمن اینکه این غذاها از پاک‌ترین و حلال‌ها تهیه شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha