سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت: ما حضرت فاطمه سلام الله علیها را با چشمان خود ندیده ایم ولی شهدا و انسان‌های والا مقامی همچون شهید سلیمانی را دیده ایم که حضرت فاطمه زهرا را الگو و اسوه در سرتاسر زندگی خود قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر که از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با همکاری جامعة المصطفی برگزار شد، گفت: امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف که خود یک الگوی به تمام برای تمام جهان می‌باشند، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگو می‌دانند.

وی ادامه داد: در بحث تعلیم و تربیت یکی از شیوه‌های کاربردی که بسیار مورد توجه است، الگو پذیری می‌باشد؛ همه ما همیشه به دنبال الگوی انسان‌های موفق می‌گردیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، تصریح کرد: فطرت و خصوصیت انسان پیدا کردن یک الگوی موفق زندگی است و ما همیشه دنبال کمال هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری، اظهار داشت: شخصیت الگو به عنوان یک نقطه کانونی در محور رشد انسان‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال الگو می‌گردند، ولی الگوی اشتباه انتخاب می‌کنند در واقع به جای اینکه به صراط مستقیم راه پیدا کنند به ضلالت و گمراهی می‌رسند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله به عنوان یک الگو اسوه حسنه می‌باشد البته نه برای همه نوع انسانی، بلکه تنها برای کسانی که به خدا دل بسته و همیشه به یاد خدا هستند.

وی افزود: قرآن کریم غیر از پیامبر خدا، مجموعه اهل بیت علیهم السلام را نیز الگوی برجسته معرفی می‌نماید و در بسیاری از آیات قرآن به مقام آنها توجه شده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: جملات و توصیف‌هایی درباره مقام حضرت زهرا) بیان می‌نمایند که مانند آن را نمی‌توان در هیج جایی پیدا کرد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله، اظهار داشت: إنّ الرّب یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضب فاطمة، همانا خداوند با خوشنودی فاطمه خشنود و با ناراحتی فاطمه ناراحت می‌شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، گفت: پیامبر اسلام به عنوان یک از معرفین حضرت فاطمه (س) جایگاه، عظمت و منزلت این بانوی مکرم اسلام را به خوبی نمایان می‌کنند.

وی ادامه داد: اما امروز عده‌ای سطحی نگر با طرح سوالاتی سطحی و بدون ریشه مانند اینکه فاطمه زنی در ۱۴۰۰ سال پیش چگونه می‌تواند برای عصر امروز و جامعه حاضر الگو قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما حضرت فاطمه سلام الله علیها را با چشمان خود ندیده‌ایم، ولی شهدا و انسان‌های والا مقامی همچون شهید سلیمانی را دیده‌ایم که حضرت فاطمه زهرا را الگو و اسوه در سرتاسر زندگی خود قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی می‌توانند الگو باشند که شاخص‌های لازم را برای الگو بودن داشته باشند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه، تأکید کرد:

یک سری الگوها به طور مستقیم می‌باشند مثل الگوی عبادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ و یک سلسله الگوها نیز به طور غیر مستقیم تأثیر است یعنی از روح رفتار حضرت فاطمه است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مدعیان دفاع از حقوق زنان بدترین رفتار را با زنان می‌کنند؛ ما باید بدانیم که اگر فاطمه سلام الله علیها خطبه می‌خواند در این زمان و عصر حاضر نیز زنان مسلمان باید حضوری فعال و مناسب با شأن خود در جامعه داشته و همچون فاطمه خطبه خوان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha