جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میلاد

حوزه / امام جمعه شاهین شهر گفت: حضرت زهرا (س) نه تنها الگوی عموم مردم است، بلکه الگوی امامان معصوم (ع) است، تا جایی که هدایت جامعه بشری به دست امام زمان (عج) بر گرفته از مکتب حضرت فاطمه (س) خواهد بود.

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا پرداخت و گفت: حضرت زهرا سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین است و این به معنای آن است که این بانوی بزرگوار سرور زنان جهان است.

وی با اشاره به اینکه روز میلاد حضرت زهرا (س) به نام روز مادر نامگذاری شده است، افزود: حضرت زهرا (س) یک الگوی کامل برای مادران است و همه بانوان می‌توانند از این بانوی بزرگوار الگوگیری کنند، زیرا حضرت زهرا (س) به دلیل عمر کوتاه خود جایگاه مادری را انتخاب کرد و در این راه تمام تلاش خود را جهت تربیت فرزندان نمونه قرار داد.

امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: نتیجه تربیت فرزندان در دامن عصمت و عظمت حضرت زهرا (س) به وجود آمدن سلسله پاک امامان (ع) است، که در طول تاریخ بشریت شاهد فداکاری، شجاعت و متانت فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگوی عموم مردم است، بلکه الگوی امامان معصوم (ع) است، تا جایی که هدایت جامعه بشری به دست امام زمان (عج) بر گرفته از مکتب حضرت فاطمه (س) خواهد بود.

وی در آخر به لقب بقیة النبوه پرداخت و گفت: این لقب به روشنی نشان می‌دهد که حضرت زهرا (س) باقی مانده و ادامه‌ی نبوت است و امامت به وسیله ایشان ادامه یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha