پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بهزادی امام جمعه هرمز

حوزه / حجت‌الاسلام بهزادی با اشاره به طول ۴۲ کیلومتری نوار ساحلی جزیره هرمز، گفت: در بسیاری از ایام سال هیچ نظارتی روی این نوار ساحلی وجود ندارد و با چالش‌های فرهنگی بسیاری در این حوزه روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام فتح‌الله بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، اظهار کرد: جزیره هرمز یک جزیره گردشگری محسوب می‌شود، اما متأسفانه زیرساخت‌های گردشگری مناسبی را ندارد، به همین منظور طی ماه‌های گذشته معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از وضعیت فرهنگی به هرمز سفر کردند.

وی با ذکر این نکته که با استاندار هرمزگان و نمایندگان استان هرمزگان نیز برای حل این موضوع گفتگو شده است، عنوان کرد: مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی نیز از جزیره هرمز بازدید کرد که امیدوارم نتایجی در دراز مدت برای هرمز به همراه داشته باشد.

امام جمعه هرمز با اشاره به این نکته که اماکن گردشگری باید به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: در برخی از نقاط زیرساخت‌های اولیه گردشگری نیز وجود ندارد که امیدوارم با جذب سرمایه و استفاده بهینه از منابع، اقدامات لازم برای تأمین این زیرساخت‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام بهزادی با اشاره به قلعه پرتغالی‌ها، بیان کرد: قلعه پرتغالی‌های حدود یک سال است که تعطیل و در حال تخریب شدن است. برای احیا و مرمت آن نیازمند تأمین و تخصیص منابع هستیم که قول‌هایی در سفر وزیر به جزیره هرمز در این زمینه داده شد.

وی با ذکر این نکته که در برخی از نقاط از اولین زیرساخت‌های گردشگری مانند سرویس بهداشتی نیز محروم هستیم، خاطرنشان کرد: باید زمان‌بندی خاصی برای حل این موضوعات در نظر گرفته شود و باید اعلام شود که انجام این اقدامات از عهده استان خارج است و باید نگاهی خاص در سطح ملی به جزیره شهیدپرور هرمز وجود داشته شود.

امام جمعه هرمز با ذکر این نکته که قلعه پرتغالی‌ها نماد مقاومت مردم است، ابراز داشت: بسیاری از آثار تاریخی هرمز به خاطر عدم نظارت و کمبود بودجه در حال تخریب هستند که امیدوارم بودجه‌ای برای جلوگیری از این امر تصویب شود.

در توسعه گردشگری جزیره هرمز، تنها به اقدامات عمرانی بسنده نشود / لزوم توجه به مسائل فرهنگی

حجت‌الاسلام بهزادی با اشاره به طول ۴۲ کیلومتری نوار ساحلی جزیره هرمز، گفت: در بسیاری از ایام سال هیچ نظارتی روی این نوار ساحلی وجود ندارد و با چالش‌های فرهنگی بسیاری در این حوزه روبرو هستیم.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، عنوان کرد: کمبود پلاژ بانوان در جزیره هرمز به شدت احساس می‌شود که امیدوارم با نگاه مثبت دولت این موضوع حل شود.

امام جمعه هرمز تصریح کرد: هر مکانی که زیر ساخت آن مهیا نشود، مشکلات فرهنگی نیز قد علم خواهد کرد. خروج تصدی‌گری دولت و واگذار کردن به سرمایه‌گذاران و نظارت به این امر راه حل بسیاری از مشکلات جزیره هرمز است.

حجت‌الاسلام بهزادی با ذکر این نکته که نباید تمام تمرکز خود را به سمت اقدامات عمرانی سوق دهیم، بیان کرد: اگر خدای ناکرده موضوع فرهنگی در توسعه جزیره هرمز دیده نشود، در آینده با چالش جدی روبرو خواهیم شد. به همین جهت از همین الان برای تحقق گردشگری سالم و مبتنی بر موازین اسلامی تلاش شود. نه این‌که گردشگر نماها، جزیره‌الشهدا را به منشأ فساد تبدیل کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت دولت، خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت از تصدی‌گری فاصله بگیرد و به سمت نظارت گام بردارد بسیاری از مشکلات جزیره هرمز حل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha