دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه / معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن کتابی برای تمام عصرها و قرن ها است و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، معنویات، راهکار و برنامه مدون دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، شب گذشته در محفل انس با قرآن که در مسجد مسجد طاق بهلول برگزار شد، گفت: قرآن کریم برای مؤمنین شفا و رحمت است و صفحه دل را از انواع گناهان و آلودگی‌ها پاک می‌کند و سعادت واقعی را به روح انسان مچی بخشش

وی خاطرنشان کرد: هر کس قرآن را تلاوت کند و عمل نماید جایگاه او در بهشت است آیات قرآن بر همه جمادات و حیوانات اثر دارد مگر می‌شود بر انسان که اشرف مخلوقات است، اثر نداشته باشد.

حجت الاسلام موسوی، قرآن را برترین و جاودان‌ترین اثر آسمانی برشمرد که خداوند آن را بر قلب پاک‌ترین بندگان برگزیده خود فرو فرستاده است و پیام‌های حیات بخش آن را سیراب کننده جان بشریت و طالبان حق و حقیقت خواند.

معاون تهذیب حوزه علمیه حقایق مشترک میان همه ائمه اطهار از جمله امام حسن (ع) را موضوع تلاوت و انس با قرآن عنوان کرد و شرط بهره‌مندی از آن را تقوا دانست.

وی ادامه داد: قرآن باید همراه با بصیرت و در کنار ولایت مورد توجه قرار گیرد. در راه ترویج قرآن همه باید باهم همراه باشند و برای تعمق در قرآن شیوه نامه‌ای داشته باشیم و زندگی قرآنی آموزش داده شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن کتابی برای تمام عصرها و قرن‌ها است و در تمام زمینه‌های زندگی بشری اعم از فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، معنویات و … راهکار و برنامه مدون دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha