یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم عمامه گذاری طلاب لرستان با حضور آیت الله جواد مروی

حوزه/عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در مراسم عمامه گذاری طلاب لرستان، گفت: تبلیغ جهانی آموزه‌های دینی و تمدن سازی اسلامی از رسالت‌های مهم روحانیون در عرصه بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب لرستانی در دفتر امام جمعه خرم آباد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با بیان اینکه سربازی حضرت ولی عصر (عج) یک خصوصیت ویژه و ممتاز است، گفت: طلاب باید قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند و از هر فرصتی برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی در جامعه بهره بگیرند.

وی ضمن تبریک به طلابی که معمم شدند، اظهار کرد: طلابی که رسالت سربازی حضرت ولی عصر (عج) را به دوش می‌گیرید بدانید که انجام این رسالت بزرگ باید با معنویت قرین باشد و این امر توصیه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید می‌باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، کسب علم برای طلبه را نه شغل، بلکه یک رسالت دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران این رسالت، رسالتی جهانی است و افکار دنیا تشنه آموختن معارف اهل بیت (ع) هستند.

آیت الله مروی با بیان اینکه تبیین احکام قرآنی و مسائل شرعی و پاسخگویی به سوالات و شبهات افراد جامعه از رسالت‌ها و وظایف مهم روحانیون و مبلغان است، خاطر نشان کرد: طلاب باید قدر نعمت طلبگی را بدانند و از زخم زبان‌ها واهمه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید بایسته‌ها و الزامات طلبگی و آداب تبلیغ را رعایت کرده و در همه حال برای دیگران الگو باشند، گفت: تبلیغ جهانی آموزه‌های دینی و تمدن سازی اسلامی از رسالت‌های مهم روحانیون است.

آیت الله مروی با اشاره به اینکه طلاب در تبلیغ، اخلاص و سعه‌صدر داشته باشند افزود: طلاب با عملکرد خود لبخند رضایت را بر چهره مبارک امام زمان (عج) بنشانند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، طلاب را به بیداری سحر و انس با قرآن و تعظیم و تکریم استاد به عنوان اموری که موجب تقویت معنویت و تهذیب در آنها می‌شود توصیه کرد و کسب معارف تهذیبی و خودسازی معنوی را از دیگر وظایف طلاب و مبلغان برشمرد و خاطر نشان کرد: کسب معرفت تهذیبی و اقامه نماز شب و انس با قرآن کریم و ادعیه باید بخشی از برنامه زندگی روزانه طلاب و مبلغان باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha