یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نادر حقیقی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: «مادر» در تمام ادیان الهی جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام نادر حقیقی، در آیین گرامی داشت ولادت حضرت (س) که در مدیریت حوزه علمیه هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در تفاسیر، شأن نزول سوره کوثر، ولادت فاطمه زهرا (س) شناخته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با ذکر این نکته که جاهلیت عرب، پیامبر را به واسطه دارا بودن دختر مورد توهین قرار می‌دادند، ابراز داشت: عده‌ای کوثر را به نهری در بهشت تفسیر کرده‌اند. خداوند وقتی نبی به معراج رفت، در معراج می‌فرماید چیزی به شما خواهیم بخشید که به هیچیک از پیامبران داده نشده است و آن کوثر است.

حجت‌الاسلام حقیقی با اشاره به اوصاف و تعابیر به کار رفته در خصوص کوثر، تصریح کرد: پیامبر (ص) در پاسخ به این سوال که کوثر یعنی چه؟ می‌فرمایند: کوثر نهری در بهشت است که خداوند آن را به من ارزانی داشته است. نهر کوثر مزد دوست‌داران من و اهل بیتم است.

وی با ذکر این نکته که برخی بر اساس روایات، کوثر را حضرت فاطمه زهرا (س) می‌دانند، خاطرنشان کرد: به واسطه وجود پر خیر و برکت حضرت زهرا (س)، نسل پیامبر تا روز قیامت استمرار پیدا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: زهرا (س) اگر کوثر است خود را فدای حضرت علی (ع) می‌کند،.این یعنی همه چیز علی است و نشان دهنده جایگاه و نقش والای امیرالمومنین است.

حجت‌الاسلام حقیقی با اشاره به مقام و منزلت مادر و زن در اسلام، بیان کرد: وقتی به ادیان الهی نگاه کنیم مشخص است که یک جایگاه خاص و ویژه‌ای برای مادر و جایگاه آن در نظر گرفته شده است.

وی با ذکر این نکته که آیات متعددی در خصوص رفتار با والدین وجود دارد، عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: حضرت موسی (ع) خطاب به خداوند گفتند: «من می‌خواهم همنشین و رفیق خودم را در بهشت ببینم.» از طرف خداوند وحی آمد و آدرس شخصی به حضرت موسی داده شد. حضرت به آن نقطه‌ای که وحی گفته شده بود رفتند تا ببینند دوست و هم‌نشین پیامبر خداوند چه کار و عملی در زمین انجام می‌دهد که توانسته به این مقام والا دست پیدا کند. بدون اینکه خود را معرفی کند به سراغ او می‌رود و می‌پرسد: من شب می‌خواهم میهمان شما باشم. موسی وقتی در منزل وی حاضر شد مشاهده کرد جوان، اطعامی را برای مادر پیر خود آماده می‌کند و در دهان آن قرار می‌دهد.

حضرت موسی (ع) وقتی فهمید که این جوان هر روز در خدمت مادر خودش است، دانست که این شخص به دلیل خدمت و احترام به مادر خود هم‌نشین پیامبران و مؤمنان شده است.

وی در پایان گفت: از همسران و خانواده‌های تمام کارکنان کادر مرکز مدیریت حوزه علمیه هرمزگان به واسطه همراهی و همگامی و تحمل سختی‌های کاری قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha