یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مقداد یعقوبی مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب گفت: سبک زندگی فاطمی بهترین الگو برای حفاظت از حریم خانواده و حضور موثر و با نشاط در صحنه های اجتماعی است.

حجت الاسلام مقداد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری» «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، امام خمینی (ره) و روز زن، گفت: ابعاد وجودی حضرت فاطمه (س) پس از قرن‌ها ناشناخته مانده و باید نسل جوان را نسبت به این مهم آگاه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه مکاتب مادی و غربگرایانه توان شناخت واقعی جایگاه زن را ندارند، گفت: با عنایت الهی و قیام حضرت امام (ره)، زنان هویت واقعی خود را پیدا کردند.

حجت الاسلام یعقوبی، مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را نقش زن و مادر در تربیت جوانان عنوان کرد و گفت: دم مسیحایی امام خمینی (ره) و جوانان پرورش یافته در دامان پاک مادران مؤمن برای مبارزه با طاغوت، زمینه ساز سقوط تاج و تخت خاندان کثیف پهلوی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه تربیت صحیح فرزندان در خانواده توسط والدین، همچون حضور در جبهه است، اضافه کرد: نقش مادران در گرم نگه داشتن تنور مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت، دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم، حرف اول را می‌زند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب اظهار کرد: هرگز این کلام ارزشمند امام راحل و عظیم الشأن که فرمودند: نهضت خود را مرهون زنان می‌دانیم، فراموش نکنیم، چرا همت دشمن نابودی خانواده‌های ایرانی است.

حجت الاسلام یعقوبی خاطر نشان کرد: یکی از لوازم تربیت انسان و جامعه در گرو ایجاد شغل و داشتن یک سرپناه جهت حفظ کرامت خانواده بوده، اما به دلیل تفکرات غربگرایانه دولت قبل، مورد بی اعتنایی و غفلت قرار گرفت.

وی در پایان گفت: حضور همه جانبه زنان در تمامی میدان‌های تصمیم گیری جامعه در بیش از ۴ دهه اخیر، به برکت تأسی از مکتب فاطمی (س) است که نیاز به حمایت دولت و برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha