جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز کسانی که با هدف مغرضانه و پلیدانه درصدد مقایسه وضع فعلی جمهوری اسلامی ایران با دستورات حکومتی علوی در نهج‌البلاغه از باب مأیوس کردن مردم هستند، گفت: این افراد از نزدیک شاهد خیانت‌ها و توطئه‌های و فتنه‌های دشمنان در مسیر تحقق اهداف اسلام از سوی جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه دوشنبه در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: در فضای ترویج نهج‌البلاغه در طول تاریخ اقدامات متعددی توسط افراد متعدد شیعه و سنی شده است گرچه هنوز فاصله زیادی با جایگاه واقعی در این عرصه داریم.

وی با بیان اینکه قدم‌های بلندی در سایه انقلاب اسلامی ایران در زمینه تفسیر نهج‌البلاغه، شرح نهج‌البلاغه و ترویج آن برداشته شده است ولی باید این امر بیش از پیش در سطح جامعه اسلامی ترویج و تبیین پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه خود دستورات متعدد اداره حکومت را برای کل بشریت فرموده‌اند اما نکته‌ای که در این مجال مهم بوده است و نباید از آن غفلت ورزید، مقایسه این دستورات و فرمایشات با وضع فعلی انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی ایران با هدف خدایی ناکرده مأیوس شدن و یا تخریب کردن تنها حکومت اسلامی جهان است.

وی با اشاره به کلیپی که اخیراً از یکی از رؤسای جمهور سابق در زمینه مقایسه وضع فعلی جمهوری اسلامی ایران با حکومت راستین علوی از منظر نهج‌البلاغه در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: سوال ما این است آیا هر آنچه در نهج‌البلاغه آمده است در حکومت چند ماه حضرت علی (ع) به دست خود ایشان محقق شد؟ اصلاً دشمنان گذاشتند که این امور محقق شود؟.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: عدم اجرای دستورات حضرت علی در حکومت چند ماه خویش نشان از بی کفایتی و عدم توانایی این امام همام است؟ خیر، وجود خائنین، جاهلین و دشمنان مانع از تحقق دستورات و فرمایشات آن حضرت شد، اما امام علی (ع) این نکات حکومتی را برای تمام بشریت در همه عصرها در نهج‌البلاغه بیان کردند.

وی متذکر شد: امروز کسانی که با هدف مغرضانه و پلیدانه درصدد مقایسه وضع فعلی جمهوری اسلامی ایران با دستورات حکومتی علوی در نهج‌البلاغه از باب مأیوس کردن مردم هستند، خود روزی در رأس امور اجرایی کشور بوده‌اند و از نزدیک شاهد خیانت‌ها و توطئه‌های و فتنه‌های دشمنان در مسیر تحقق اهداف اسلام به دست جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حکومت جمهوری اسلامی ایران با همه نقاط ضعف و نواقصی که دارد، در دنیا و چه بسا طول تاریخ از باب اجرای احکام اسلامی و عدالت‌گستری بی مانند است، کدامیک از انبیا و اولیا و ائمه اطهار توانستند حتی چنین حکومتی را تشکیل دهند، آیا این امر نشان از عدم توانایی انبیا بوده است یا عدم مهیا بودن شرایط زمانه و فهم مردم آن جامعه؟

وی ابراز کرد: بدون شک امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم در همان مسیر انبیا و ائمه اطهار مبتنی بر حکومت علوی گام برداشته‌اند و بر می‌دارند، اما در این مسیر هدایت و سعادت، میزان فهم، شعور و درک مردم جامعه بسیار حائز اهمیت است و همین امر باعث عدم اجرای حکومت اسلامی توسط انبیای گذشته شده است.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها، اقدامات بسیار مؤثری در زمینه تحقق حکومت اسلامی، عدالت‌گستری اجرای احکام اسلام و دستورات الهی در متن جامعه کرده است که هیچ حکومتی در دنیا انجام نداده، اما باید دانست هرچه عقل بشریت و جامعه بیشتر شود، رشد حکومت اسلامی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان اسلام، جمهوری اسلامی ایران در مسیر امام زمان (عج) گام برمی‌دارد، اظهار کرد: به تعبیر مرحوم علامه حسن زاده آملی، کارهای خداوند همواره بر اساس تدریج است، لذا باید بشریت قدم به قدم به سمت آفتاب معنویت (امام زمان) حرکت کند.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: وجود اعتکاف‌های متعدد با جمعیت‌های زیاد، حضور جوانان خالص در لباس مدافعین حرم در کیلومترهای آن طرف مرزهای ایران، فعالیت جهادگران مخلص در عرصه خدمت و.. همگی مصداقی برای رشد معنویت و تربیت شدگان در اقیانوس معارف اسلام در لوای جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان متذکر شد: قطعاً باید سرعت رشد انقلاب اسلامی بیش از پیش شود و نواقص را رفع و جبران کنیم که یکی از راهکارهای آن توجه بیش از پیش به قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و معارف اهل بیت در متن و بطن جامعه اسلامی است.

گفتنی است در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار شد از ۶۰ نفر از از خیرین، علما، اساتید حوزه و دانشگاه، فرماندهان نظامی، ائمه جماعات، مدیران دستگاه‌های دولتی فعال در زمینه نهج‌البلاغه در دفتر امام جمعه اصفهان تجلیل شد.

انتهای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha