جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار عبادی زاده با ماموستا کریمی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مدعیان حقوق بشری اروپا در برابر تبعیض‌های قومیتی سکوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در دیدار ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اظهار کرد: بنا بر اعلام بسیاری از بنگاه‌های خبری غربی و حتی شخصیت‌های سیاسی و علمی غربی بسیاری از اقلیت‌های دینی و قومی حتی از نژاد اروپایی در مقطع کنونی از دسترسی به بنیادی‌ترین آزادی‌ها و حقوق فردی محرومند و درگیر سیاست‌های تبعیض آمیز دولت‌ها هستند و مدعیان حقوق بشر در قبال شرایط ناگوار اقلیت‌های در اروپا سکوت کرده‌اند.

وی افزود: وضعیت نامطلوب اقلیت‌ها در دستیابی به حقوق اولیه خود در حالی است که قدرت‌های اروپایی مدعی حقوق بشر نه تنها در راستای رفع مشکلات اقلیت‌ها در اروپا گامی بر نداشته بلکه از این حربه علیه کشورهای دیگر نیز استفاده می‌کنند و بیشترین حق کشی‌ها را در قبال مهاجرین اعمال می‌کنند. اعمال این تبعیض‌ها علیه اقوام به حدی جدی است که بسیاری از رسانه‌های مهم غربی و مقامات حقوق بشری اتحادیه اروپا نتوانستند آن را نادیده بگیرند و به آن اقرار کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ایران، کشوری چند فرهنگی است و تنوع قومی و زبانی، یکی از ویژگی‌های شاخص آن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران الگوی عینی همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان توحیدی است. انقلاب اسلامی ایران، ادیان الهی را در جهان زنده کرد. اندیشه‌ها و افکار امامین انقلاب، موجب همبستگی و همدلی میان پیروان ادیان توحیدی و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیدارهای متعدد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان اقلیت‌های دینی نمادی از احترام به پیروان ادیان توحیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha