چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیّه الزهرا(س) دزفول

به مناسب ولادت حضرت فاطمه (س) مراسم جشن در مدرسه علمیّه الزهرا (س) دزفول با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، به مناسب ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر مراسم جشن اساتید، کادر، طلاب سطح دو و سطح ۳، مبلغان و دانش آموختگان، در مدرسه علمیّه الزهرا (س) دزفول با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مراسم با قرائت قرآن، پخش کلیپ مداحی و مدیحه سرایی آغاز شد و در ادامه نیز خانم موجودی مدیر سطح ۳ نکاتی را پیرامون خصوصیات اخلاقی حضرت فاطمه (س) برشمرد و اظهار داشت: چرا حضرت فاطمه (س) از بین زنان دو عالم برگزیده شده است؟ به سبب اینکه ایشان مادری خوب برای فرزندان، همسر نمونه برای شوهر، فرزند خوبی برای پدر بود.

وی با بیان اینکه حضرت مریم (س) سرور زنان بود ولی حضرت فاطمه (س) سرور زنان دو عالم است، خاطرنشان کرد: ایشان دارای ویژگی‌های خاص بودند که از جمله آنها می‌توان به دوران قبل از خلقت، دوران ۱۸ ساله زندگی و عالم پس از شهادت اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: در روایت آمده که پیامبر گرامی اسلام (ص) به حضرت فاطمه (س) خیلی احترام می‌گذاشت و او را می‌بوسید، عایشه از این کار پیامبر (ص) ناراحت شد و گفت: چرا حضرت فاطمه (س) را بسیار می‌بوسید؟ پیامبر (ص) فرمود: وقتی من دخترم فاطمه (س) را می‌بوسم رایحه و عطر خوش درخت بهشتی (درخت طوبی) را احساس می‌کنم.

موجودی به بیان نکات تربیتی حدیث شریف کساء پرداخت و عنوان کرد: در حدیث شریف کساء نکات تربیتی چون شیوه سلام دادن، چگونگی جواب دادن به سلام، احترام گذاشتن ذکر شده است که باید سعی نمائیم به این نکات تربیتی توجه و سرلوحه اعمال خود برای تربیت فرزندان خویش قرار دهیم.

در این مراسم علاوه بر مولودی خوانی ذاکر اهل بیت (علیهم السلام)، از مسئولان کتابخانه با تقدیم هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha