دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: با رویکردی که حوزه علمیه طی ۱۰ سال اخیر در عرصه پژوهش داشته، همچنان لازم است که محتوای اصیل و غنی تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) بوشهر، اظهار کرد: راه حیات و استمرار حیات علمی یک عالم، پژوهش است؛ پژوهش می‌تواند گزاره علمی را به گزاره دیگری تبدیل کند، از این رو علم تولید می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پژوهش در هر فضایی که صورت می‌گیرد، نشان از حیات است، گفت: علم، جغرافیای وسیعی است که همه می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تحقیق و پژوهش با یکدیگر تفاوت دارد، گفت: پژوهش سبب تولید علم جدید می‌شود و به خانواده علم می‌افزاید، در حالی که تحقیق تثبیت کننده علم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه پژوهش مایه بالندگی، رشد، تولید، تکمیل و اضافه کردن گزاره‌ها به خانواده علم است، ادامه داد: پژوهش یک نظام هدفمند تولید علم پیرامون یک مسأله است، بدین معنا که به تولید علم می‌انجامد.

وی بیان کرد: با رویکردی که حوزه علمیه طی ۱۰ سال اخیر در عرصه پژوهش داشته، کارهای خوبی انجام شده و همچنان لازم است که محتوای اصیل و غنی تولید شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشینه تاریخی استان در عرصه پژوهش و تلاش و مجاهدت‌های علما و بزرگان در طول تاریخ، گفت: افرادی همچون آیت الله بلادی بوشهری (ره) و آل عصفور آثار فوق‌العاده‌ای دارند که این نشان از عظمت استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه سخت افزاری و زیرساخت‌های حوزوی کارهای خوبی در حوزه علمیه استان صورت گرفته، افزود: ۱۶۳ هزار متر بناهای حوزوی در استان ساخته شده و این امکانات اکنون در حال استفاده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha