جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1004425
۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حضرت آقا در این زمان توجه ویژه ای به مقوله «تبیین» داشته و بیان آن با کلمه «جهاد» در آستانه فجر انقلاب اسلامی، حکمتی دارد که نشان از ضرورت و حساسیت این موضوع می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در یادداشتی، به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر با عنوان «فجر انقلاب و جهاد تبیین» آورده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«وَ أَمَّا بِنِعمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّث»

خدا بزرگ را شاکریم که برقراری حکومت الهی که مولود آن انقلاب اسلامی به رهبری پیامبر گونه خمینی کبیر (ره) و استقامت مبارزان راه خدا که در صف اول آن شهدا قرار دارند، تاج و تخت ظلم، فساد و طاغوت را پس از جنگیدن با شب‌های سرد و تاریک استبداد پهلوی، به فجر پیروزی متصل نمود که خون بهای هزاران هزار جوان به خون آغشته این سرزمین است.

در دهه فجر نکته حائز اهمیت برنامه‌های امسال یک ویژگی باید داشته باشد و آن توجه به اوامر و منویات رهبر و امام جامعه در بحث «جهاد تبیین» است که باید در دستور کار قرار بگیرد که در صورت غفلت دشمنان به گونه‌ای تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای ذی‌قیمت آن را باب میل خود روایت می‌کنند.

کسانی که امروز به نیابت از خاندان فاسد پهلوی با آنهمه خیانت و تاراج سرمایه‌های عظیم مادی حاصل از فروش نفت، در داخل و خارج با در اختیار داشتن ابزار رسانه و فضای مجازی، به خود جرأت می‌دهند از این سلسله ننگین حمایت و به دنبال تطهیر و آنها باشد، در مسیر تحریف حقایق تاریخی بوده و قطعاً با نگفتن ما خیلی از حقایق تاریخ مغفول و وارونه جلوه داده می‌شود.

قطعاً کلام حضرت آقا (مدظله العالی) حکمتی دارد که در این زمان، توجه ویژه‌ای به مقوله «تبیین» و آن را با کلمه «جهاد» دارد که نشان از ضرورت و حساسیت این موضوع می‌باشد، از طرفی در این مقوله کوتاهی‌هایی صورت گرفته که ایشان برای جبران، تأکید و عنایت دارد که «جهاد تبیین» در دستور کار قرار بگیرد.

اگر امروز عده‌ای به بهانه مفاسد اقتصادی به دنبال تطهیر خاندان فاسد پهلوی هستند، نگفتن‌ها، تبیین نکردن‌ها و معرفی نکردن حقایق است، قطعاً یک درصد از جامعه ما مطلع نیستند که شاه خائن از کشور فرار کرد و معادل دو سال درآمد فروش نفت که در آن زمان، صندوق طلا و جواهر و سایر اشیا ذی‌قیمت و بعضاً دارای ارزش تاریخی را با خود به غارت برد.

کدام انسان منصف پیدا می‌شود با اطلاع از چنین خیانت و تاراجی، به خود جرأت دهد از این سلسله ننگین و حافظ منافع آمریکا و غرب، حمایت و به دنبال تطهیر اعمال شرم‌آور آنها که از آن هزاران، پول پاشی در برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در تخت جمشید باشد.

«جهاد تبیین» ابعادی دارد:

۱- تبیین ظلم و فسادی که خاندان پهلوی به این مملکت روا داشتند.

۲- تبیین مجاهدت‌ها و خون دل‌های حضرت امام (ره) و یاران او متحمل و به جان خریدند، برای بیرون راندن مزدوران استکبار و در رأس آنها شاه خائن بود.

۳- تبیین مجاهدت‌هایی که در طول بیش از ۴ دهه بر پایه نظام اسلام از ناحیه دلسوزان نظام و مجاهدین راه حق، خصوصاً شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران و دل سوختگان نظام پای حفظ دین، نظام، مملکت، اتفاق افتاد.

۴- دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، خصوصاً در عرصه‌های علمی، فناوری که در مقایسه با سایر کشورهای همتراز بی نظیر است.

۵- مهم‌تر از همه تبیین: دشمنی‌ها، کینه‌ورزی‌ها، سنگ اندازی های معاندینی که استکبار جهانی و مزدوران آنها برای ساقط نمودن نظام اسلامی به کار بردند و ملت ما را به زحمت انداخته و در فشار و تنگنا قرار دادند و به دنبال پشیمان کردن آنها از انقلاب و ناامید کردن در ادامه مسیر انجام دادند که از جمله مصادیق آنان، تحمیل جنگ ۸ ساله، فتنه‌های ریز و درشت (۷۷، ۸۸، ۹۶)، تحریم و تشدید جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی علیه ملت قهرمان و این نظام است.

البته ابعاد تبیین به همین چند مورد ختم نمی‌شود و ابعاد وسیع‌تری که دارد و فرصت و زمان زیادی می‌خواهد که همه آنها می‌شود، مورد کنکاش و تبیین صاحب نظران و اهل بیان قرار بگیرد.

صادق ایرانی

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha