جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1004617
۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
هاشمی

حوزه/ امام جمعه شاهین شهر از برگزاری سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب و بیانیه گام دوم با موضوع«فلسفه سیاسی حضرت آیت الله خامنه ای» به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با بیان اینکه برگزاری همایش استانی فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم به مدت سه سال است که در دهه مبارک فجر به میزبانی شهرستان شاهین شهر برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با گام دوم انقلاب بی‌بدیل و کم سابقه است، لذا باید روی این بیانیه بیش از پیش کار علمی و تبیینی شود.
امام جمعه شاهین شهر تصریح کرد: تکرار فلسفه سیاسی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امروز موضوعیت دارد، چرا که مسئولین به دلیل روزمرگی و کار اجرایی فراموش می‌کنند که رسالتشان برای گام دوم چیست.
حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: اگر مردم فلسفه سیاسی انقلاب و نظام خود را به خوبی درک کنند در حمایت و پشتیبانی از آن متزلزل نخواهند بود.
وی افزود: ما اگر می‌خواهیم چله دوم انقلاب را به خوبی طی کنیم، باید هم فلسفه سیاسی را بدانیم و هم دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را و از تحریف آن ممانعت کنیم.
امام جمعه شاهین شهر بیان کرد: تبیین فلسفه سیاسی و بیانیه گام دوم و تبیین دستاوردهای انقلاب، امروز یک جهاد است و جهاد تبیینی مطالبه اصلی رهبری است.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به برگزاری سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب و بیانیه گام دوم با موضوع «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای»، عنوان کرد: امسال با تشخیص ستاد مقابله با کرونا شرایط برای حضور ۷۰۰ نفر از نخبگان دانشگاهی و حوزه‌های علمیه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکانات فراهم شد.

جزئیات همایش

مجتبی جعفری، دبیر علمی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: ضرورت تبیین فلسفه سیاسی حضرت آیت الله خامنه ای در شرایط امروز جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: امتیاز همایش این است که فاصله ۶ ماهه بین افتتاحیه و اختتامیه همایش قرار دادیم و از اندیشمندان و حوزویان و دانشگاهیان دعوت می‌کنیم که مقالات خود را ارسال کنند، همچنین با مجلات علمی پژوهشی صحبت و رایزنی شده است که مقالات علمی پذیرفته شده در همایش، چاپ شود.

دبیر علمی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی ابراز کرد: با برخی از دانشگاهیان در کشور که رشته‌های مرتبط با فلسفه سیاسی داشتند، صحبت شده پایان نامه‌های دانشجویی برای این عرصه ارسال شود.

وی افزود: برای اختتامیه همایش ۱۰ محور در نظر گرفته شده که شامل موضوعات سنخ شناسی فلسفی سیاسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی برای اداره زیست جهان مدرن، ضرورت‌ها و بایستگی خوانش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی، نظریه نظام انقلابی در فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، نظریه دولت و ملت در پارادایم امامت در فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، کارآمدی دین در مدیریت جامعه مدرن از منظر فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، انسان تراز انقلاب اسلامی از منظر فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، تمایزات فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی از فلسفه سیاسی لیبرالیسمی، چشم انداز آینده انقلاب اسلامی از منظر فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، شاخصه‌های آزادی استقلال امنیت عدالت شهروندی معنویت از منظر فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای است.

جعفری اظهار کرد: مهلت ارسال مقالات حداکثر تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است که علاقه مندان می‌توانند به ادرس ایمیل soroushadineh@iran.ir ارسال نمایند.

زمان برگزاری همایش

مهدی غراب ، دبیر اجرایی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی هم درباره زمان برگزاری همایش، گفت: سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با موضوع فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای درآمدی بر تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب ۱۴ بهمن ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می‌شود و علاقه مندان برای شرکت در همایش به صورت مجازی می‌توانند از طریق لینک http://b2n.ir/388943 اقدام نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha