پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: ایران اسلامی مذاکرات وین را بر اساس اصول تعیین‌شده خود و با دست برتر پیش می‌برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) این شهر تاکید کرد: ایران اسلامی در این دوره از مذاکرات، مساله برجام را با قدرت بسیار و با دست بالا ادامه می‌دهد و هرگز نوبت به مذاکرات منطقه‌ای و موشکی نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه امروز با اقتدار تیم جدید مذاکره جمهوری اسلامی، وزیر خارجه آمریکا اعتراف صریح و رسمی می‌کند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران شکست خورده است و می‌گوید آماده مذاکره مستقیم است، یادآور شد: ایران در دور جدید مذاکرات سه اصل در پیش گرفت که برداشتن تحریم‌ها، راستی آزمایی از سوی ایران و ارائه تضمین از سوی طرف‌های مقابل بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه رویکرد گذشته ایران اسلامی در مذاکرات برجام ادامه ندارد، یادآور شد: در دوره‌های مختلف با رفتارهای متفاوت از سوی سردمداران آمریکا مواجه بودیم، رئیس جمهورهای آمریکا اوباما تحریم‌های فلج کننده و ترامپ فشار حداکثری را مطرح کردند و بایدن نیز حلقه تحریم‌ها علیه ایران را تنگ‌تر کرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت آمریکا مبنی بر مذاکره مستقیم با ایران، بیان کرد: جای تأسف دارد که عده‌ای در داخل که روزنامه یا بهتر است بگوییم روزی‌نامه هستند و از رویکردهای دولت گذشته یکسره حمایت می‌کردند، فوری این مساله را برجسته کردند که تازه مذاکرات در ریل قرار گرفته است، یعنی آنان در هشت سال کاری از پیش نبردند اکنون پیش افتادند.

مطیعی افزود: در پاسخ به این عده در داخل کشور باید گفت با چه قیمتی تحریم‌ها برداشته شود، آیا با امتیازاتی که دادید و آمریکا زیر میز زد. چگونه می‌توان با همان رویکرد دوباره وارد شد. در روزنامه‌های استان نیز قلم به دستان مراقب نوشته‌هایشان در این زمینه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، ابراز داشت: سفر روسیه را عده‌ای شرق گرایی می‌دانند که البته اینگونه نیست و دولت به دنبال منافع ملی است.

وی با اشاره به نقد عده‌ای نسبت به سفر رئیس جمهور به روسیه که آن را شرق گرایی عنوان کردند، گفت: نقد عده‌ای غرب‌گرا که در واقع غرب‌گدا هستند نباید چنین رویکردی داشته باشد زیرا منافع ملی در این سفر مدنظر بود.

مزدوران با قطع چندثانیه‌ای برنامه تلویزیون کاری از پیش نمی‌برند

امام جمعه سمنان به قطع چندثانیه‌ای برنامه صدا و سیما توسط عده‌ای که ادعا داشتند یک هفته‌ای ایران را تسخیر می‌کنند اشاره و اضافه کرد: برای چند ثانیه در این اقدام تصویر کسی منتشر شد که اصلاً مشخص نیست زنده است یا نه، که البته در کل این اقدام حرکت بزرگی هم نبود.

وی ادامه داد: حرکت این عده مزدور به مانند پشه‌ای بود که می‌خواست از روی درخت بپرد و گفت ای درخت محکم بایست، این درخت نظام اسلامی است که همچنان با قدرت برجاست و این حرکات فقط ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند.

مطیعی با اشاره به اینکه این اقدام دوباره ثابت کرد که مزدوران مجاهد با هر ترفندی به ملت و نظام می‌خواهند ضربه بزنند، افزود: در پاسخ می‌گوئیم ما در استان سمنان همان تیپ ١٢ قائم (عج) را داریم که به گفته رهبر معظم انقلاب در عملیات مرصاد ایستادگی کرد، همان تیپ در استان سمنان وجود دارد و ما منتظریم اگر توانستید وارد شوید تا جواب بگیرید.

دستاوردهای انقلاب بازگو شود

امام جمعه سمنان به عظمت دهه مبارکه فجر به عنوان ایام الله و از روزهای خدا اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند که درباره دهه فجر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر بازخوانی تاریخ پیش از انقلاب و ضرورت این امر برای جوانان و نسل جدید تاکید کرد و گفت: بازگویی تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب از سوی افرادی که در آن دوران بودند به صورت زبانی، پرسش و پاسخ و در فضای مجازی، اهمیت دارد.

وی افزود: خیلی از ناگفته‌ها از دوران سیاه طاغوت بازگوکننده بسیاری از مسائلی است که حتی آنان که در آن دوران حضور داشتند از آن بی خبرند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت رهبری امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب ایران گفت که دیکتاتوری، دوران سیاه و وابستگی به خارج از کشور که در تاریخ از زبان همراهان شاه طاغوت بازگو شده است، یکی از موضوعات مهم برای بازگویی برای جوانان است.

مطیعی افزود: در آن دوران همه امور کشور در دست بیگانگان بود و انواع فسادهای مالی و اخلاقی رواج داشت و اختیارات تمام رده‌ها حتی افسران تا همه منابع در اختیار بیگانگان بود.

امام جمعه سمنان، ترویج مواد مخدر، فقدان انتخابات و نادیده گرفتن رأی مردم، ترویج خودکم بینی ملی و وابستگی به غرب و توهم ژاندارم منطقه بودن برای بیگانگان را از موضوعات مهم در بازگویی دستاوردهای انقلاب دانست.

وی، ایجاد نظام ولایی را یکی از مهمترین دستاورد انقلاب دانست چرا که حتی بزرگترین مراجع تقلید جایگاهی در نظام پادشاهی نداشتند، و افزود: دختر شاه پهلوی با بیت‌المال مشروب وارد کشور می‌کرد و کسی نمی‌توانست چیزی بگوید در حالی که با انقلاب، نظام اسلامی و مردم سالاری دینی حاکم شد.

وی گفت که دستیابی به دانش‌های نوین، نانو، هسته‌ای، داروسازی، و نظامی، از پیشرفتهای دوران انقلاب است که باعث تحکیم ایران در منطقه شد و البته سابقه نداشته بعد از جنگ جهانی، به عنوان زهرچشم پایگاه نظامی آمریکایی در کشور دیگری موشک بخورد، اقدامی که از سوی ایران انجام شد.

نفوذ راهبردی در بین ملت‌های مستضعف، دستیابی به رتبه اول دنیا در تولید پهپادهای پیشرفته و موشک‌های نقطه زن، دیگر دستاوردهای انقلاب ایران از زبان مطیعی بود که باعث ترس آمریکا و صهیونیسم شده است.

وی با بیان اینکه اگر کوتاه بیاییم انحراف و تحریف تاریخ رخ می‌دهد، تاکید کرد: تغییرات همین شهر سمنان باید قبل و بعد از انقلاب مقایسه و بازگو شود.

امام جمعه سمنان به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی اشاره و اضافه کرد: تیم ملی با پیروزی مقتدرانه به جام جهانی راه یافت که جای تبریک دارد، باید زمینه سازی از سوی مسؤولان شود تا پیروزی در جام جهانی هم برای مردم شادی به همراه داشته باشد.

وی به اجرای برنامه «مهر مادری» با عنوان زن در تراز انقلاب اسلامی در میدان کوثر سمنان اشاره کرد و گفت: این برنامه برنامه فرهنگی خوبی با موضوع بانوان محجبه بود و باید در استان تقویت شد، باید رسانه‌های استان از این دست برنامه‌ها پوشش مناسب داشته باشند.

نماینده ولی فقیه درباره ملت مظلوم یمن هم افزود: یمن هفت سال با به خواب رفتن سازمان‌های بین‌المللی زیر ضربه‌های استکبار، عربستان و امارات ضربه می‌خورد و امانی ندارد و مردم ایران امروز در حمایت از آنان پس از نماز راهپیمایی می‌کنند.

سمنان پایتخت سفال و سرامیک کشور شود

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه سمنان به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک معرفی شده است بیان کرد: این برنامه فرصتی است تا ١۴٠١ از همه سرمایه گذاران در این حوزه ورود کنند، استاندار و فرمانداران موانع تولید سفال را از بین ببرند زیرا استان سمنان می‌تواند پایتخت سفال و سرامیک کشور شود.

مطیعی تاکید کرد: منابع این امر در استان سمنان وجود دارد تا زمینه‌ساز اشتغال و کسب و کار برای مردم شود.

نمازگزاران جمعه سمنان پس از اقامه نماز، مسیر مسجد امام (ره) تا چهارراه مازندران این شهر را در حمایت از مردم مظلوم یمن راهپیمایی کردند. شهروندان با در دست داشتن پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از آل سعود و قدرت‌های منطقه که با هجوم به ملت یمن باعث آوارگی مردم این کشور شدند فریاد زدند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha