دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زاهددوست امام جمعه خورموج

امام جمعه خورموج گفت: ایام دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها، پیشرفت‌ها، جهت گیری‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن یوم الله ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام امت به وطن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها، پیشرفت‌ها، جهت گیری‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه در قبال «جهاد تبیین» مکلف هستیم، گفت: تاکید مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین، همه دلسوزان انقلاب را در قبال جهاد تبیین مکلف می‌کندو بر همه افرادی که اهل تریبون و فعالیت رسانه هستند و یا فعال فضای مجازی هستند، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی واجب است.

خطیب جمعه خورموج بیان کرد: اینکه رهبر انقلاب بارها و از جمله در دیدار مداحان تاکید کردند «که همه ما در میدان تبیین حرکت کنیم» یعنی میدانی که امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه تا لحظه آخر عمرشان حرکت کردند تا حقایق و واقعیت‌ها را برای مردم را روشن کنند، ما نیز باید در همین میدان حرکت کنیم.

زاهددوست به موضوع گلایه مردم از عملکرد نانوایی‌ها پرداخت و گفت: همچنان که قبلاً عنوان شده بود، کمبود نظارت‌ها موجب اختلال در عملکرد نانوایی‌ها در روزهای اخیر بوده است. متأسفانه همین کمبود نظارت در کلان موجب سو استفاده افراد سودجو شده تا جایی که گاهی سهمیه آرد را از این استان به مقصد استان‌های دیگر قاچاق می‌کردند.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: خوشبختانه اخیراً سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و سربازان گمنام در سپاه پاسداران به موضوع ورود کردند و با سودجویان و افرادی که سفره مردم را هدف قرار دادند برخورد کردند.

محکومیت جنایات وحشیانه عربستان و امارات در یمن

وی با اشاره به جنایات وحشیانه عربستان و امارات و محکوم کردن حوادث یمن و نقش عربستان و امارات در این اتفاقات اظهار کرد: بزرگترین فاجعه انسانی و کودک کشی دنیا در یمن در حال رخ دادن است و مردم مظلوم هر روز مورد ظلم، تجاوز، کشتار و غارت قرار می‌گیرندتا جایی که در حملات روزهای اخیر بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان به شهادت رسیده و صدها نفر از این مردم بیگناه مجروح شدند.

وی گفت: از جهان اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی و هر مجمعی که عنوان اسلامی دارد، انتظار می‌رود سکوت را بشکنند و حرکتی مؤثر انجام بدهد و در مقابل ظلم و ستم آل سعود بایستد؛ نکته تاسف‌بارتر این ائتلاف جنایتکار بعد از محاصره مردم یمن، با قطع اینترنت و اخلال در سیستم اطلاعات، جلوی خبررسانی این جنایات را گرفته‌اند و نمی‌گذارند فریاد مظلومیت این ملت ستمدیده به‌گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است ابراز داشت: البته به فضل الهی این رؤیا برای متجاوزان یمن تبدیل به‌کابوس خواهد شد، آل سعود چاره‌ای جز پذیرش آتش بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ دیگر آماده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود صعود افتخارآمیز تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی فوتبال قطر را تبریک گفت و افزود: امیدوارم با تلاش و مجاهدت جوانان عزیز و فرهیختگان کشور پرچم پرافتخار ایران اسلامی همیشه و در همه میادین سرافراز باشد و نام ایران و ایرانی در همه جا بدرخشد و جوانان دلاور کشورمان همواره در تمامی عرصه‌ها پیروز و سرافراز باشند.

آزادی دو زندانی با کمک خیرین دشتی

وی با اشاره به آزادی دو زندانی با کمک خیرین دشتی گفت: دو نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با کمک ۸۰ میلیون تومانی خیران بزرگوار آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز خواهند گشت؛ مردم عزیز دشتی مردمی نوع دوست و نیکوکار هستند و در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی افزود: همچنین در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان می‌خواهم که در خصوص آزادی جرایم غیر عمد با اعمال ارفاقات قانونی پیشقدم باشند تا با همراهی ستاد دیه و خیرین شهرستان زمینه آزادی افراد گرفتار فراهم شود.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: سنت حسنه احسان خانواده متوفیان برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، یک اقدام بجا و خداپسندانه‌ای است که باید به یک فرهنگ تبدیل شده و هزینه‌های مازادی که در مراسمات درگذشتگان صرف می‌شود به سمت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سوق داده شود.

وی با تأکید بر اینکه آزاد کردن زندانیان موجب استحکام خانواده‌های در معرض آسیب است، ادامه داد: وقتی فردی زندانی می‌شود، خانواده آن شخص در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد لذا همه باید با از حریم خانواده در برابر آسیب‌ها و خطرات اجتماعی مراقبت کنند.

فرماندار جدید دشتی جوانان را در یابد

حجت الاسلام زاهددوست از زحمات و تلاش‌های فرماندار سابق دشتی تقدیر و تشکر کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید گفت: ایشان را فردی معتقد به ارزش‌ها و باورهای دینی و دارای روحیه دینی و جهادی می‌شناسم و انتظار دارم اولویتشان تحقق بیانیه گام دوم در دشتی باشد.

وی ادامه داد: فرماندار جدید دشتی جوانان را در یابد، شهرستان دشتی با جوانان آباد می‌شود و مشکلاتش حل خواهد شد، همانطور که در دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد و از عهده کار برآمدند و مایه آبرو و عزت ایران شدند در این دولت هم در سپردن مناصب و مسؤولیت‌ها به جوان‌ها بیش از گذشته میدان داده شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha