شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گروه جبهه فرهنگی میقات ظهور

حوزه/ مسئول گروه تبلیغی جبهه فرهنگی میقات ظهور با اشاره به اینکه به برکت حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی در گرمخانه همدان، چند دکتر و متخصص در آنجا حاضر شدند، گفت: افراد ساکن در گرمخانه زمانی که پیگیری‌های مدیر حوزه استان را دیدند و اینکه حرف و قول به عمل تبدیل شد، بسیار خوشحال بودند و برای طلاب و شخص آیت‌الله موسوی بسیار دعا می‌کردند.

حجت الاسلام رضا فرخی، مسئول گروه جبهه فرهنگی میقات ظهور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به فعالیت این گروه جهادی و نحوه انتخاب طلاب، اظهار داشت: در مصاحبه با طلاب متقاضی، نفرات برتر انتخاب و هر یک از افراد به نسبت تخصصی که دارند، در فعالیت‌های سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در همدان پرداخت و گفت: همانند سال گذشته جامعه هدف ما در تبلیغ، اماکنی بود که کمتر کسی به آنجا مراجعه می‌کند و ارتباط کمتری با جامعه دارند.

مسئول گروه جبهه فرهنگی میقات ظهور افزود: زندان، کمپ ترک اعتیاد، گرمخانه، پادگان، موکب‌ها و ایستگاه‌های تبلیغی در سطح شهر و روضه‌های خانگی مهم‌ترین اماکنی بوده که طلاب برای امر تبلیغ در آنجا حاضر می‌شدند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در کار تبلیغی باید به نسبت به هر جامعه‌ای، از روش و مدل مختص به آن استفاده کرد، یادآور شد: کار تبلیغی مختص به منبر، روضه و یا مداحی نیست و طلبه‌ای می‌تواند در ارتباط گیری و تبلیغ موفق باشد که در محیط‌های مختلف کار متفاوت انجام دهد.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به اینکه گروه تبلیغی جبهه فرهنگی میقات ظهور در ۲۰ استان و در ۲۶ نقطه از کشور دارای فعالیت است، یادآور شد: بسته به ظرفیت هر استان و البته نیرویی‌هایی که در آن منطقه حضور دارند، فعالیت‌ها متفاوت است، اما آنچه مورد توجه ما بوده، ایجاد شبکه‌ای متصل از روحانیون و مبلغان در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: در انجام چنین فعالیت‌هایی حتماً نباید شخصاً در تمامی مناطق حاضر شویم، بلکه می‌توان با تربیت نیرو و شبکه سازی و البته با برنامه‌ریزی دقیق، به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

دعایی که اهالی گرمخانه همدان برای مدیر حوزه علمیه استان کردند

مسئول گروه جبهه فرهنگی میقات ظهور با بیان اینکه لحظه لحظه این سبک از تبلیغ خاطره است، اظهار کرد: یکی از خاطرات شیرین امسال، حضور آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان در گرمخانه بود که افراد حاضر در این مکان با دیدن ایشان سر از پا نمی‌شناختند و از دیدن یک فرد مسئول در بین خودشان بسیار خوشحال بودند.

وی با اشاره به اینکه به برکت حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی چندین دکتر و متخصص در گرمخانه حاضر شدند، گفت: این افراد زمانی که پیگیری‌های مدیر حوزه استان را دیدند و اینکه حرف و قول ایشان به عمل تبدیل شد، بسیار خوشحال بودند و تا لحظه آخر برای طلاب و شخص آیت‌الله موسوی دعا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: منبر متفاوت عضو مجلس خبرگان رهبری در گرمخانه + عکس

حجت الاسلام فرخی با دعوت از مسئولان برای حضور در جمع این افراد، خاطر نشان کرد: چقدر خوب است که مسئولان استانی نیز همانند آیت الله موسوی اصفهانی در این عرصه ورود کنند، چرا که مشاهده مشکلات از نزدیک، با شنیدن گزارشات از داخل اتاق، قطعاً بسیار متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما از این کار تغییر نوع نگاه مدیران نسبت به آسیب‌های اجتماعی است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند "که بنده با لباس مبدل در جامعه حاضر می‌شوم و همه چی را مشاهده می‌کنم"، بنابراین مسئولان هم لازم است تا با الگوگیری از مقام معظم رهبری با حضور در جامعه، مشکلات را از نزدیک مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد حاضر در زندان، کمپ و گرمخانه به شدت از اینکه مردم از آنها فراری هستند، ناراحت بودند، یادآور شد: در این فضای بسته ابتدا با برگزاری مسابقه‌ای سعی بر آن بود که گارد و سردی موجود شکسته شود تا این افراد با طلاب بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند.

مسئول گروه جبهه فرهنگی میقات ظهور ادامه داد: بعد از ایجاد بستر مناسب، مبلغان شروع به روایت‌گری، مداحی و روضه می‌کنند و در آخر نیز پای درد و دل‌های آنها می‌نشیدند.

دعایی که اهالی گرمخانه همدان برای مدیر حوزه علمیه استان کردند

حجت الاسلام فرخی با اشاره به استقبال خوب مردم از موکب و غرفه‌های حوزه علمیه همدان در ایام فاطمیه، مطرح کرد: این ظرفیت در استان همدان وجود دارد که در طول سال بستر این فعالیت‌ها را فراهم کنیم و تبلیغ را منحصر به یک ایام خاص نکنیم.

وی همچنین با بیان اینکه برای اولین بار در همدان مراسم بانوان فاطمی با حضور تعداد زیادی از بانوان همدانی برگزار شد، خاطر نشان کرد: در برنامه‌ای ویژه بانوان و دختران نوجوانان همدانی ضمن برگزاری مسابقات مختلف، از این ظرفیت برای فعالیت تبلیغی به نحو احسن استفاده شد.

ببینید: تصاویر / همایش دختران فاطمی در همدان

وی با اشاره به اینکه تمامی مدیریت این برنامه با خواهران بود، مطرح کرد: بانوان علاقمندان به حضور در این دوره‌ها می‌توانند به کانال این مجموعه در پیام رسان ایتا به آدرس eitaa.com/to_daryaee_man_kavir مراجعه کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha